כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הממלכה הצוחקת

בסעודיה לועגים לביידן: זקן סנילי שנרדם ושוכח

אם רצינו לקבל עוד עדות לחריקות ביחסי ביידן ואזור חיוג המפרץ קיבלנו את החיקוי שלו בערוץ סעודי ברמדאן שלא עושה עמו חסד. חיקוי שהפך לשיחת היום בעולם הערבי ומעבר. על כך ועל היחסים המורכבים של ממשל ביידן עם מדינות האזור בכתבה שלפניכם

בסעודיה לועגים לביידן: זקן סנילי שנרדם ושוכח
החיקוי של ביידן צילום: מתוך שידורי כאן 11

‏מנומנם ומבולבל. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הפך לבדיחה במפרץ בעקבות חיקוי לא מחמיא בתוכנית סאטירה בסעודיה – מדינה שיש לה לא מעט סיבות לכעוס על הנשיא האמריקאי. רועי קייס דיווח והסביר על כך בהרחבה בכתבה ששודרה ב'כאן חדשות'.

המערכון שודר במסגרת התוכנית 'סטודיו 22', וכולל את סגנית הנשיא קאמלה האריס, בגילומו של גבר שהתחפש לאשה, וצריך להדריך את ביידן אל הפודיום ולעזור לו כשהוא מאבד את קו המחשבה שלו.

בקטע של דקה אחת לגלוג, ביידן נודד מהבמה, שוכח את שמו של הנשיא הרוסי, נרדם באמצע המשפט וקורא לסגנית הנשיא שלו 'הגברת הראשונה'. "תקשיב לי", אומר הנשיא. "יש לי מסר מאוד חשוב בשבילך. ההודעה היא" ואז הוא כביכול נרדם.

התוכנית 'סטודיו 22' משודרת בבעלות ממשלת סעודיה במדינה שבה התקשורת מצונזרת מאוד ונשלטת על ידי הממשלה, מה שמרמז שההצגה היא יותר מסתם סאטירה. בשבועות האחרונים הסעודים זועמים מאד על ארה"ב, שלא נותנת להם גיבוי מול המורדים הח'ותים.

לביידן יש היסטוריה ארוכה של טעויות מילוליות, שבהן הוא נראה לפעמים מאבד את המשך המשפט, ולעתים קרובות לא זוכר שמות של אנשים חשובים או שהוא מכנה אותם בתוארם ללא שמם הפרטי. זה הוביל לשאלות לגבי החדות הנפשית של נשיא ארה"ב, שימלאו לו 80 שנה בהמשך השנה בנובמבר.

ג'ו ביידן סעודיה קמלה האריס סאטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד