כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אמבולנסים רבים נתרמו

מסירות נפש: העסקן החסידי פועל לחלץ מאוקראינה תחת אש

לאחר שחילץ המונים מאפגניסטן הבוערת, בימים אלה העסקן החסידי הבינלאומי ממונסי שבניו יורק ממוקד בחילוץ אזרחים מאוקראינה המופגזת | צבא אוקראינה ששמעו של משה מורגרטן הגיע גם אליו, כבר פנה לעסקן החסידי כדי לקבל סיוע של רכבי חירום והללו הגיעו בהמוניהם

מסירות נפש: העסקן החסידי פועל לחלץ מאוקראינה תחת אש
מבצע החילוץ באוקראינה צילום: באדיבות המצלם

ארגון 'צדק' מארצות הברית שבראשו עומד העסקן החסידי הנודע, ר' משה מורגרטן, חסיד סקווירא ממונסי, מי שפעל לחלץ אזרחים רבים מציפורני הטליבאן באפגניסטן לאחר נסיגת ארצות הברית מהמדינה, ומי שאחראי לחוק שעבר בארה"ב על שחרור מוקדם של אסירים שנשפטו על עבירות צווארון לבן, מהלך שהוציא לחופש עשרות חרדים מהכלא שקיבלו עונשי מאסר ארוכים על העלמת מס, פועל עכשיו ברחבי אוקראינה כדי לחלץ יהודים הזקוקים לחילוץ. יש לציין כי הארגון פועל לחלץ כל מי שפונה לסיוע, כולל אינם יהודים.

הארגון הצטייד בעשרות אמבולנסים שחלק מהם כבר מסתובבים ברחבי אוקראינה ומחלצים אנשים לאן שהם צריכים, חלקם לערים אחרות, חלקם מחוץ לאוקראינה, חלקם לבית החולים השדה שהקימה ממשלת ישראל בעיר לבוב, או חילוץ לצורך עליה לישראל.

חלק מצי האמבולנסים.

בימים האחרונים, חילצו אנשי הארגון יחד עם הרב לירון אדרי מחב"ד וצוות רפואי מסור, ילד יהודי מקומי לבית חולים בגרמניה והצילו את חייו, הארגון פעיל מאד גם בעיר חרקוב, משם הם מחלצים מי שמעוניין לכיוון מולדובה. שם בסיוע זק"א בראשות המתנדב נחמן דיקשטיין, הפליטים מקבלים סיוע. אחד האמבולנסים נתרמו על ידי עשיר גדול מארה"ב, שחפץ בעילום שמו. עוד מספר אמבולנסים נתרמו על ידי מגבית מיוחדת שנערכה בחסידות סקווירא, האדמו"ר עודד מאד את חסידו ר' משה מורגרטן להקים את ארגון 'צדק' שזוכה לקדש שם שמים בעולם.

משה מורגרטן.

חשוב לזכור שמקורה של חסידות סקווירא הוא באוקראינה, ועדיין ישנם עשרות יהודים המתגוררים בעיירה סקווירא, החסידות גייסה מיליון דולר תחת מבצע "מן המיצר". וכך נרכשו אמבולנסים רבים. הציוד שיש לאמבולנסים הוא מהטובים ביותר.

אחד הילדים שחולצו.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', גם צבא אוקראינה נעזר באמבולנסים הללו. הארגון עובד צמוד עם הרשויות המקומיות, כולל הצבא, ומסייע בכל הדרוש. הפעילות מתקיימת 24 שעות ביממה, ארגון 'צדק' יחד עם חב"ד בראשות הרב לירון אדרי, מקהילת 'קריבוי רוג' וחסידות סקווירא, משתפים פעולה בצורה מעוררת השתאות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שיתוף הפעולה הביא ביום שני לחילוצה של משפחה יהודית תחת אש, כשנהג האמבולנס מסכן את חייו למלט את המשפחה היהודית. מספר הטלפון של הארגון מפורסם בקרב כל הקהילות היהודיות באוקראינה ואלה לא מהססות לחייג ולהיעזר במסירות נפש חינם אין כסף.

אחד האמבולנסים שתרם המיליארדר דאגלס ליאון.

הפרסום ברחבי אוקראינה.

אחד האמבולנסים באוקראינה.

אחד הילדים החולים שחולץ בעזרת ארגון 'צדק'.

משה מורגרטן פליטים מאוקראינה מבצע חילוץ מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד