י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תביעה נגד מאייר החרדקים: "עוגמת נפש והשפלה"

מסע ההסתה נגד החיילים החרדים מגיע לבית המשפט • חייל חרדי בוגר ישיבות, תובע את אבישי חן - מאייר קמפיין החרדקים - בשל מה שהוא מגדיר 'איורים משפילים ומבזים'

צילום: ניב סלע, חדשות 24
צילום: ניב סלע, חדשות 24

חייל חרדי, בוגר ישיבת 'קול תורה', וכולל בירושלים, הגיש השבוע תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בסך 30 אלף שקלים נגד אבישי חן, המאייר של הקריקטורות בקמפיין החרדקים.

"איוריו של חן גורמים עוגמת נפש והשפלה של ממש לחיילים החרדים אשר חשופים לאלימות מילולית ופיזית על בסיס יומי".

החייל טען בכתב התביעה כי לפני כשלושה חודשים נפוצו איוריו של חן על גבי לוחות מודעות ובאמצעות פשקווילים בבני-ברק וירושלים וזכו לתהודה גדולה.

הדבר הביא לגל שנאה נגד חיילים חרדים ואלימות מילולית ופיזית מצד גורמים חרדים קיצונים.

בתביעה נגד חן מציג החייל דוגמאות לאיורים שגרמו לפגיעה בשמם הטוב של החיילים החרדים: "באיוריו מציג המאייר את החייל החרדי בכינוייו "חרדק", כרודף אחר ילדים חרדים עם נשק ואומר: "הידד....יש לי...איזה כיף...יש לי רובה". הילדים בורחים מאימתו של החייל וצועקים "אמאל'ה הצילו ....חרדק".

באחד הפשקווילים אף נכתב כי החיילים "מזהמים את הסביבה".

"על רקע הדברים חשוב לציין כי אנו מצויים בתקופה רגישה במגזר החרדי חדשות לבקרים אנו שומעים בכותרות העיתונים ובמהדורות החדשות על תקיפתם של חיילים חרדים שכל חטאם ופשעם הוא רצונם לתרום למדינה ואשר "העזו" לחוור לביתם ולמקום מושבם עם מדי הצבא", הוא כותב.

החייל עצמו מעיד כי הותקף מספר פעמים: "הפנו נגדי קללות וכינוי גנאי ולא אחת האירועים היו כפסע מהידרדרות לאלימות פיזית כאשר אשתי אף נוכחת באירועים שונים. אין ספק כי איוריו של הנתבע כפי שהם מציגים את דמותו של התובע ייתפסו על ידי האדם הסביר כמשפילים ומבזים ועלולים לעשותו מטרה לשנאה".

לאחרונה טען המאייר אבישי חן, המועסק בעיתון 'משפחה', כי אין לו קשר עם הקמפיין נגד החיילים החרדים. לשאלה כיצד נעשה שימוש באיוריו, הודה כי העביר למסיתים איור אחד, אלא שהללו עשו בו שימוש רב פעמי. בחינת המודעות, מצביעה לכאורה שאין הדבר כך.

כתב 'בחדרי חרדים' שניסה לקבל את תגובתו של אבישי חן, לא זכה למענה.
חרדקים תביעה בית משפט שנאה הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד