י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אורך המסלול קוצר

אלפים יצעדו לישיבת חומש תחת אבטחה

במהלך הלילה קיימו בלשכתו של הרב דרוקמן מגעים עם אנשי מערכת הביטחון לקיום צעדה לחומש - ובלילה היא אושרה תחת אבטחה כבדה לאורכה  | הצעדה תתקצר לשני קילומטרים בלבד | מטעמו של הרב: "פעלו שתענה על הציפיות של הצועדים ושל מערכת הביטחון" | הערכת הישיבה: עשרת אלפים איש יגיעו

אלפים יצעדו לישיבת חומש תחת אבטחה
הצעדה לישיבה בחומש צילום: יאיר כלפה

אלפי בני אדם צפויים לצעוד היום (שלישי) לכיוון הישיבה בחומש, במחאה על המחסומים בדרך לישיבה שמקשים על חיי התלמידים והצוות, זאת לאחר סיכום עם צה"ל.

הסיכום הגיע לאחר מגעים שנערכו דרך שיחות טלפון בין לשכתו של הרב חיים דרוקמן למפקד מחוז ש"י, ניצב עוז לוי ולגורמים נוספים במערכת הביטחון, עד שהגיעו בלילה לסיכום לפיו הצעדה תאושר ותאובטח ותתקצר לשני קילומטרים.

מטעמו של הרב היו בקשר בעיקר מול מפקד מחוז ש"י, כשהם מעדכנים ומתאמים גם מול ראש הישיבה בחומש הרב אלישמע הכהן. הרב בירך על הסיכום ומסר: "מבקש להודות למפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, ולכוחות נוספים מערכת הביטחון".

הרב דרוקמן ומפקד מחוז שהרב דרוקמן ומפקד מחוז ש
הרב דרוקמן יחד עם מפקד מחוז ש"י באחת מפגישותיהם.

"הם פעלו אתמול עד השעות המאוחרות מול אלוף הפיקוד ושר הביטחון כדי לקיים את צעדת חומש, כדי שתענה על הציפיות של הצועדים ושל מערכת הביטחון", אמר הרב, ששוהה בבית החולים כבר קרוב לשבועיים, וצפוי להשתחרר היום.

בישיבת חומש מסרו הבוקר שהם מעריכים כי כעשרת אלפים איש יגיעו לצעדה, שתהיה השנייה לאחר שהראשונה התקיימה בתום השבעה להירצחו של הקדוש יהודה דימנטמן הי"ד, שלמד בישיבה ונרצח סמוך לה לפני מספר חודשים.

בישיבה ארגנו הסעות מכל רחבי הארץ לקיום הצעידה, ושאטלים לאלה שיגיעו ברכבים פרטיים מחניון סמוך ליד. הדרך לישיבה עוברת דרך כפרים פלסטיניים, מה שהעלה את החשש של מערכת הביטחון מהצעדה, אך כאמור הם הגיעו לסיכום לפיו צה"ל יאבטח אותה.

חומש צעדה הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד