י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאורו ניסע ונלך

מה אתם יודעים על הלהיט שליווה את שר התורה

בעשור האחרון כאשר הגיע שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל למעמדים פומביים המוניים, איש לא נותר לשבת על הכסא, כולם זקנים עם נערים קמו מחאו כפיים, קיפצו ופיזזו בהתרגשות את השיר 'לאורו ניסע ונלך' שמסתבר כי מקורו בחסידות ויז'ניץ זה עשרים שנה

מה אתם יודעים על הלהיט שליווה את שר התורה
שר התורה זצ"ל צילום: דוד כהן, פלאש 90/ארכיון בחדרי

אחד השירים שליוו בעשור האחרון לחיי שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל בכניסתו לשמחות ואירועים היה ללא ספק השיר 'לאורו ניסע ונלך' שהחליף את ה'יומים על ימי מלך' המפורסם.

ובכן, מדובר בלחן של ר' מנחם מנדל פולק, המלחין והמנצח של מקהלת ויז'ניץ, שהופיע לראשונה באלבום 'תפארת אבות' שהפיקה חסידות ויז'ניץ בשנת תש"ס. הביצוע הינו של מקהלת החסידות, שיר ראשון מתוך מחרוזת בת 10 דקות.

הביצוע המקורי באלבומה של חסידות ויז'ניץ.

יצוין כי השיר היה להיט באותה תקופה והושר בשמחות ואירועים נשגבים בחסידות לקול מצהלות החסידים שייחלו לאריכות ימיו ושנותיו של הרבי ה'ישועות משה' זצ"ל שהנהיג את החצר באותם ימים.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי השיר די נשכח לטובת שירים אחרים שהולחנו בחסידות ויז'ניץ (מרכז) אליה משתייך המלחין הרב פולק ואינו מושר כיום בחצר ויז'ניץ שברח' ברחוב שלמה המלך בבני ברק וככל הידוע גם לא אצל אחיו הגדול בקרית ויז'ניץ.

השיר מפורסם ומוכר כיום הודות לבחורי הישיבות הליטאיות שהחליפו את ה'יומים' המסורתי ב'לאורו ניסע ונלך' בעת כניסת ראש הישיבה לחתונה או מעמד מיוחד.

גם לאחר הסתלקותו של מרן שר התורה זצ"ל לשמי רום עדיין ניתן לייחל ש'לאורו ניסע ונלך' לאור תורתו והנהגותיו שהנחיל לנו לאורך השנים.

לאורו ניסע ונלך הרב קנייבסקי הרב חיים קנייבסקי חסידות ויז'ניץ מקהלת ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד