י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שילב את הסוד והמדע

הרב שלמד בוותיקן והחזיר רבים בתשובה הלך לעולמו

רבי דוד מנשה זצ"ל מהעיר העתיקה בירושלים, מזכה הרבים שהחזיר אלפים בתשובה בתפוצות, הלך לעולמו | 'בחדרי חרדים' פסע במשעולי חייו מגיוסו למודיעין במצרים ועד ללימודו בוותיקן במשך שבע שנים ועד לחזרתו בתשובה, כתיבת עשרות ספרים ובקיאותו המופלאה בסודות המנורה ובכלי המקדש

הרב שלמד בוותיקן והחזיר רבים בתשובה הלך לעולמו
רבי דוד מנשה זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הצדיק והמרצה רבי דוד מנשה זצ"ל, מחשובי רבני הרובע היהודי בירושלים ומחשובי הרבנים של קהילת יוצאי צרפת בישראל, תלמיד חכם נודע הלך לעולמו אמש, ב' דחול המועד פסח והוא בן 77 בפטירתו.

המנוח, נולד בסואץ שבמצרים בכ' טבת התשכ"ו, הוא נינו של הגאון רבי יוסף אנטיבי זצ"ל, שהיה הרב הראשי של מצרים.

בצעירותו התגייס למודיעין המצרי וברבות השנים חזר בתשובה. הוא הגיע לרומא, שם למד באוניברסיטה של הוותיקן והוא לא התקבל כי היה יהודי, כתוצאה מכך נוצר רעש גדול בתקשורת על כך שלא התקבל בשל יהדותו ובעקבות הלחץ התקשורתי והציבורי הוא התקבל בתנאי שישתתף בכל השיעורים כולל שיעורי דת.

במהלך שנות חייו היו שמועות שהוא היה קשור להתפטרות האפיפיור בנדיקטוס ה-16 שהיה בקשר איתו, ר' דוד מנשה גם רמז על כך בהרצאות שמסר.

ברבות השנים חזר בתשובה, וכשעלה לארץ הקודש נכנס ללמוד בהיכלה של ישיבת הנגב בנתיבות, לאחר מכן הסתופף בצלם של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצ"ל ושל המקובל חכם שמואל דרזי זצ"ל.

בחייו פתח כולל ללימודי הסוד ברובע היהודי, והיה מוסר הרצאות בכל העולם, בהרצאותיו היה משלב את הסוד ואת המדע, והיה מוכיח תמיד שאין סתירות ביניהם. כתב עשרות ספרים והיה בקי בסודות המנורה וכלי המקדש עליהם היה מרצה.  

היה מוסר שיעורים לפרופסורים גדולים בטכניון בחיפה והחזיר כמה מהם בתשובה, ר' דוד היה אבן יקרה וזוהרת מאבני ירושלים העתיקה ברובע היהודי, שהשיב רבים מעוון בארץ ובחו"ל במסירות נפש ועשה סמינרים רבים והיה דבק בתורת התנא רשב"י.

זכה וביום הזה בדיוק נפטר אלמלא שנה מעוברת היה בפטירתו יום ל"ג בעומר, אמש הוא נפטר לבית עולמו לאחר שחלה בשנתיים האחרונות מאז פרוץ הקורונה, במסע הלוויה שהתקיימה בחצות לילה מבית הלוויות שמגר בירושלים, הוא הובא להר הזיתים, שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרובע היהודי וותיקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד