י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ניסים זאב נגד הח"כים הערביים: "קיימת הפקרות"

הח"כ ניסים זאב היה עסוק לאחרונה בהשתלחות בלפיד ושותפיו, אולם אתמול נפנה לטפל גם בח"כים הערביים: "איפה הם חיים יותר טוב? בסוריה?" • צפו בנאום המלא

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

אמש, בנאומו, תקף ח"כ ניסים זאת את חברי הכנסת שעולים לדוכן, "מקללים את המדינה, מגדפים אותה, מחרפים אותה, אומרים לנו : ארורים אתם. מה לא נאמר פה, מעל הבמה הזאת? אני לא מבין, מה ההפקרות הזאת?".

בפנייה ישירה ליו"ר אמר זאב כי הוא "מבקש ממך בכל לשון של בקשה, כאשר עולה פה חבר כנסת ואומר – אתם פושעים, אתם גזלנים, אתם – לא יודע מה, מה הוא לא אמר? אתם ארורים, אומר פסוק בקוראן עם כל הקללות. תפסיק אותו. תפסיק את דברי הבלע. תפסיק את המיקרופון לבמה הזאת. אני באופוזיציה, אבל אני לא יכול לשמוע את זה. אני אגיד לך, אתה אדם גדול בעיני, באמת אני אומר לך. ה"ארך אפיים" שיש לך, גם כלפי אני אומר. אבל אני אומר את זה כקריאת ביניים. אני עומד פה ומקלל במשך דקות ארוכות את המדינה? משמיץ אותה? מחרף אותה? מגדף אותה? הם יונקים פה, הם אוכלים פה, שותים פה, ומה לא עושים? מקיאים עלינו את כל הצואה שלהם. די".

"איפה ערבים חיים באיזושהי מדינה ערבית כמו שהם חיים כאן? איפה? באיזו מדינה? בסוריה שוחטים אותם, במצרים? איפה, בירדן? איפה אתם בטוחים, באיזו מדינה הם בטוחים כמו שהם בטוחים פה?"

"תפסיק עם השטויות שלך", היסה אותו ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ.

"שטויות? אתה הכול מבין. חוץ ממך אין מי שמבין פה משהו. ברוך השם שאתה האיש שמבין" – לא נשאר זאב חייב.

"זו המדינה שלהם", קראה ח"כ מיכל רוזין ממרצ לחברה לסיעה.
וח"כ זאב המשיך בדבריו.

"אדוני היושב-ראש, אתה יודע שכל שנה מגיעים קבוצה של בדואים לאו"ם, יושבים שם שבועיים ימים, מחרפים, מגדפים את מדינת ישראל באו"ם, ומבקשים אוטונומיה, פה, מתחת לאף שלנו. אנחנו לא מכירים במדינת ישראל, אנחנו מבקשים מהאו"ם שיאמץ איזה החלטה נגד מדינת ישראל כדי שייתנו לנו אוטונומיה – זה הבדואים. יש לכם תביעות, צודקות או לא צודקות? יש משא-ומתן.

"אני רוצה לשאול שאלה, אדוני היושב-ראש: הרי אנחנו מכירים, אני הייתי בתכנון ובנייה במשך 15 שנים, ויש הפקעה אוטומטית של 40%. פה יש 70%. אני מסכים. האם דונם של חקלאות - - מה הוא שווה ערך לדונם בנייה? אפס. אפס. זאת אומרת, אם יש לו 1,000 דונם, שכל דונם שווה מקסימום 10,000 דולר, ברגע שהפכת את זה לבנייה חוקית ואתה נותן לו הרשאה לתכנון, אוטומט זה עולה עשרת מונים. זאת אומרת, מ-10,000 מינימום ל-100,000. אני אומר את זה במספרים אולי קצת מוגזמים, אבל בוודאי זה עולה פי-כמה. אז איפה ה"תודה רבה"? איפה הכרת הטוב? אז יש לכם מיליון דונם. כמה שווה המיליון דונם שהוא לא חוקי, שאין תשתיות מים?"

"ותראה, אדוני, אומרים שהם מעונים, שהם לא מקבלים מים וחשמל. תגיד לי, אדוני, בשכונת נווה-יעקב, אני הייתי בירושלים, סגן ראש עירית ירושלים. אנחנו, שכונה שנבנתה, שכונת קמניץ, היו שם חריגות בנייה, חריגות בנייה עוד מתקופת אריק שרון. אתה יודע שלא נתנו להם מים וחשמל במשך שנים, עד שלא הסדירו את הרישיון, את כל התוספות – אם זה מרפסת ואם זה חדר? ואוכלוסייה שלמה, בהמוניה, הייתה משוועת להסדר הזה, שהיום אנחנו נותנים עם הבדואים".

"אני לא בא להגן על הממשלה, אבל הגיע הזמן שנגן על כבודה של מדינת ישראל וההתפרעות, ההסתה הזאת – חייבים להפסיק אותה".

ניסים זאב משתלח חברי כנסת ערביים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד