י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"להמשיך את הציונות"

בהשתתפות ח"כים ואישי ציבור: עשרות אלפים צועדים לחומש

לאחר שצה"ל אישר כי יאבטח את אירוע הצעדה, עשרות אלפים צועדים בשומרון נגד הממשלה -"הורידו את ידכם מחומש" | ההמונים צועדים בדרישה מהממשלה להסיר את המצור על חומש ולאשר את הישיבה. בצעדה משתתפים חברי כנסת ורבנים רבים: "הממשלה מזכירה את המנדט הבריטי - לכו הביתה"

בהשתתפות ח"כים ואישי ציבור: עשרות אלפים צועדים לחומש
צעדת האלפים בחומש צילום: ישיבת חומש

יותר מ-20 אלף צועדים משתתפים כעת (שלישי) בצעדת חומש לכיוון היישוב, זאת אחרי ההסכמה שהושגה עם כוחות הביטחון כי יאבטחו את האירוע.

בין הצועדים הרבים נמנים ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, יחד עם ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן, חברי כנסת רבים, והמשפחות השכולות של חומש.

בין חברי הכנסת שהגיעו לצעוד עם האלפים: ח"כ עידית סילמן, (ימינה) יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ מיכל וולדיגר, ח"כ איתמר בן גביר, וח"כ אתי עטיה. (ליכוד).

לצד דגן וחברי הכנסת, צועדים בשעה זו נציגי המשפחות השכולות של גרעין חומש, משפחתו של שולי הר-מלך הי"ד, משפחתו של עידו זולדן הי"ד, ומשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד.

לצעדה הצטרפו ראשי הרבנים בהם: הרב אלישמע כהן - ראש ישיבת חומש, הרב אליקים לבנון - רב השומרון, הרב יעקב אריאל - רב העיר רמת גן, הרב מיכה הלוי - רב העיר פתח תקווה, הרב שמואל אליהו - רבה של צפת, הרב דב ליאור - רבה של קריית ארבע, הרב דוד ג'יאמי - רב ישיבת הר המור, הרב מישאל רובין - ישיבת שבי חברון, הרב דוד דוקביץ רב הישוב יצהר, הרב מנחם בורשטיין ראש מכון פואה, הרב אבינועם הורביץ ראש הישיבה התיכונית קרית ארבע, הרב יוסף וויצן רב הישוב פסגות, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר שדרות.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן נאם בצעדה וקרא לממשלה להיענות לדרישת העם: "האלפים הרבים שבאים לכאן, הגיעו כדי להעביר מסר לממשלת ישראל - הורידו את ידיכם מחלוצי חומש".

ח"כ בצלאל סמוטריץ יו"ר מפלגת הציונות הדתית נאם: "אין לי ציפיות מהממשלה הזו שנכנעה לאסלאם. מי שמצר את צעדי הגיבורים מחומש אין לנו שיח איתם, אנחנו נחליף אותם במהרה. הגעתי לכאן לקבל חיזוק ענק מהמוני עם ישראל שממשיכים את כל הציונות כולה. באנו לעמוד מאחורי המשפחות והבחורים, באנו להתחייב ליישב את ארץ ישראל בכל מרחביה, להמשיך את הציונות. עם ישראל חי וחזק וינצח".

ח"כ מיכל וולדיגר (ציונות דתית): "אנחנו באנו להראות ברגלינו את מה שאחרים מדברים, את יישוב ארץ ישראל. נעשה ונצליח."

ח"כ אתי עטיה (ליכוד): "שנזכה להקים את חומש והישיבה ולחזק את ההתיישבות, ולהחיל ריבונות, ישראל חזקה ותשאר חזקה". 

ח"כ איתמר בן גביר: "הממשלה שמזכירה את ממשלת המנדט הבריטי, שאוסרת על יהודים להתפלל בהר הבית, ממשלה שלא רוצה לאשר צעדות של יהודים, בזמן שהחמאס והטרור מציפים את הר הבית. אנחנו כאן כדי לומר, נהיה בחומש, נהיה בירושלים ובכל מקום. הטרור לא ינצח אותנו. כמו חהכ עידית סילמן שעשתה את הצעד החשוב והאמיץ, ולומר לממשלה לכו הביתה. ארץ ישראל שלנו, חומש שלנו, הר הבית שלנו". 

ח"כ עידית סילמן: "מרגש להיות כאן. הגעתי בהזמנתה של עתיה, שכתבה לי שמי שהתורה חיה ונוכחת אצלו בבית, הוא לא מוותר על האמת שלו. אני רוצה להגיד לכל המורים והרבנים וההורים, יש משהו גדול יותר, והביטחון שלנו הוא בבורא עולם, וזו רשת הביטחון שלנו, זו האמת שלנו ובזכותה אנחנו כאן. ירושת הארץ היא רק בזכות התורה הקדושה. בזכותו של יהודה דימנטמן הי"ד ובזכות תורתו אנחנו כאן. התורה שלנו היא האמת והיא החוסן שלנו".

מישיבת חומש נמסר: "שוב ושוב מתברר שעם ישראל איתן וחזק ורוצה בארץ ישראל! שוב ושוב עשרות אלפים מגיעים אל חומש שהפכה להיות סמל לגבורה, לעקשנות ולתקווה גדולה ואמונה שאפשר לתקן. האירוע היום הוא סמל לחרות היהודית שעם ישראל מחפש ושואף לה. נמשיך להיאבק במחסומים בדרך לחומש ובמחסומים בדרך לחיבור הטבעי והנדרש בין עם ישראל לארצו".

כזכור, אתמול הודיע ​​צה"ל כי הצעדה אינה מאושרת עקב המצב הביטחוני, וכי אינו יכול להפנות סד"כ לצורך אבטחת האירוע, אך בתום מגעים עם המתיישבים שכלל הערכת מצב בפיקוד מרכז, הושגה הלילה (בין שני לשלישי) הסכמה לפיה על אף התנגדות לקיומה, צה"ל יאבטח את צעדת האלפים בחומש.

 

חומש מתנחלים צעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד