י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עלייה חדה?

הדבקת דלקת כבד בילדים: משרד הבריאות בהבהרה

למרות החששות, במשרד הבריאות מבהירים כי עד כה בישראל לא התגלו מקרים של דלקת כבד חדה בילדים. הנחיה רשמית מטעם המשרד יצאה למנהלי הקופות ובתי החולים לדווח על כל מקרה

הדבקת דלקת כבד בילדים: משרד הבריאות בהבהרה
שיעול אצל ילדים צילום: RF123

אפשר להרגע: בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי על מקרים בעולם של דלקת כבד חדה ממקור לא ידוע (שפורסמה לפני כ-10 ימים), בדק משרד הבריאות מול איגוד רופאי הילדים ואיגוד רופאי זיהומיות ילדים – ולא היו מקרים בישראל.

כזכור, ארגון הבריאות העולמי (WHO) הוציא במהלך הימים האחרונים התרעה עקב עלייה משמעותית במספר מקרי הדבקה של דלקת כבד בילדים (הפטיטיס) באירופה. אל ארגון הבריאות העולמי הצטרף הבוקר משרד הבריאות, בפניה לגורמי הטיפול השונים בישראל לעקוב אחרי מקרים שעלולים להיות רלוונטיים. 

על פי נתונים הנמצאים בידי הארגון, דווח על 84 מקרי הדבקה בילדים בגילאי עשר ומטה בבריטניה. כמו כן דווחו 9 מקרי הפטיטיס נוספים בארה"ב ו-3 מקרים בספרד. מתוך כלל המקרים הללו, שלושה מהילדים הגיעו למצב של אי ספיקת כבד ונזקקו להשתלת כבד.

"כרגע לא ברור מה מקור ההתפרצות הזו", הסביר פרופ' רונן ארנון, מנהל תחום מחלות כבד בילדים ברמב"ם, "ההערכה היא שנגיף הוא זה שגורם למחלה, אך הוא טרם זוהה ובשלב זה לא ידוע האם מדובר בווירוס מוכר או חדש. במקביל גם נבדקות השערות נוספות, ביניהן שמדובר בתגובה לכימיקלים או טוקסינים (רעלנים) שהופצו באזורים הללו או תופעה הקשורה בפוסט-קוביד. לא ידוע הרבה בשלב הזה וארגון הבריאות העולמי עוקב אחרי המצב".

כאמור, בהודעת משרד הבריאות שפורסמה לפני זמן קצר הובהר כי לא דווח למשרד על מקרים כאלו בישראל.

 

דלקת כבד משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד