י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כל מה שלא ידעתם

הצייצנים מדברים: 10 החרדים המובילים בטוויטר

הבקשה של יוסי אליטוב מחבריו | ההערכה הכושלת של אריה ארליך | "בוקר הסיוטים" של יקי אדמקר | ההכאה על חטא של ישראל כהן והפגישה עם ויסברג במסעדה | היד הקלה על המקלדת של משה ויסברג | הטענה של יעקב ריבלין על הצייצנים החדשים | הזעם של ארי קלמן על ציוצי היח"צ | התשבחות של יענקי פרבר | תיווך הדעות של אבי מימרן | הספירה עד 10 של אבי רבינא | יוסי שטארק במגזין חג ב'בחדרי חרדים' על 10 הצייצנים החרדים המובילים

הצייצנים מדברים: 10 החרדים המובילים בטוויטר
הצייצנים החרדים צילום: עיבוד 'בחדרי חרדים'

האם הטוויטר היא בועה? רבים נוטים לחשוב כך, ואולי יש גם מעט מן הצדק במשפט הזה; רק מאות אלפים בודדים מאזרחי ישראל מחוברים לרשת החברתית הסוערת. אך מאידך, כלל אזרחי ישראל מושפעים ממה שמתרחש בטוויטר.

כל פוליטיקאי ועיתונאי מתחיל יודע שהוא צריך לפתוח חשבון טוויטר. אמנם מתי מעט ייחשפו לציוצים שלהם בטוויטר עצמה, אבל ההד התקשורתי כהשלכה מהציוצים שלהם יגיע לכלל אזרחי ישראל.

רבים וטובים בתקשורת החרדית אינם מתחזקים חשבון טוויטר פעיל. בדגש על הכתבים בביטאונים הרשמיים של המפלגות החרדיות. אך גם הם מודעים לשיח הטוויטרי. חלקם אף גולשים בסתר. כי גם הם יודעים שהטוויטר היא הזירה המשפיעה על הפוליטיקה, ולא רק בישראל, גם במדינות רבות נוספות בעולם. ולכן, הכותרות בבוקר, גם בעיתונים הכי שמרניים, תמיד יהיו מושפעות מ"שיחת האתמול" בטוויטר.

העיתונאים החרדים שהצטרפו לרשת החברתית הגדילו לעשות ולקחו את הפלטפורמה צעד אחד קדימה. הם הפכו אותה ל"קו הגנה חרדי". כל אויבי הדת שנהגו להשמיץ ולהסית נגד הציבור החרדי באין מפריע, הופתעו פתאום לגלות כי חבורה של חרדים יפתחו במתקפה נגדית. ולפעמים, המתקפות הנגדיות קשות וכואבות ומפתיעות אף את אחרוני בריוני הרשת.

לרגל חג הפסח, 'בחדרי חרדים' מתחקה אחרי 10 הצייצנים המובילים בתקשורת החרדית, המובילים את השיח הציבורי-חרדי ולפעמים אף משפיעים על השיח הכללי במדינה. בנוסף, הצגנו בפני כל אחד מהם מספר שאלות, עליהן הם בחרו לענות כל אחד בדרכו הוא.

1. יוסי אליטוב (בן 48) 57 אלף עוקבים

יוסי אליטוב, עורך עיתון 'משפחה', היה הראשון מבין רשימת הצייצנים שפתח חשבון ברשת החברתית 'טוויטר'. הרשת אמנם נוסדה כבר במרץ 2006, אך פריצתה לרחוב החרדי התרחשה רק בינואר 2013, כאשר אליטוב פתח את חשבונו וגרר אחריו שורה של עיתונאים חרדים.

אליטוב מרבה להביע את דעתו בנושאים פוליטיים שונים וגם מעלה דברי תורה ומאמרים חסידיים קצרים בפני עשרות אלפי עוקביו.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - הצטרפתי לטוויטר ביום שראיתי שמדובר במוקד השפעה גדול על המשפיעים, לא על הציבור. עד היום אני חושב שהעם לא יושב בטוויטר. אבל כל הכתבים, העורכים ומגישי התוכניות נמצאים בטוויטר. זה מראה שאתה יכול בעצם להעלות הגיג, להתוות כיוון, לנסות להוביל איזשוהי דרך - ואלפים-אלפים נחשפים לזה ברגע אחד. אתה לא צריך שום תחנות, אתה מיד יורה את זה, וזה מגיע.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה או דווקא עוזר לעבודה? - מהרגע הראשון החלטתי שאני לא עובד בשביל טוויטר ושאני לא מייצר תוכן בשבילם. אלא בזמן שנוח לי ובמועד שאני רוצה אני מעלה הגיג. אני לא צריך להגיב לשום דבר. ובעיקר עשיתי עבודה קשה לעוקבים שלי שלפחות שליש מהתוכן שאני מעלה לעמוד הטוויטר שלי קשור לתוכן והגיגים מתורת החסידות. אני מצדיע לכל אחד ואחד, מהכמעט 60 אלף עוקבים שלי, שנשארים איתי גם כשאני מעלה תוכן שהוא לא העולמות הטבעיים שהם מתעניינים בהם.

האם במרוצת השנים מאז התחברותך לטוויטר, ראית שינויים בפיד החרדי? - אני חושב שהפיד החרדי - שאני הייתי הראשון שנכנסתי אליו וביקשתי מעוד 10 חברים שייכנסו בשנה הראשונה אחריי - יצר מערכת תגובה מאוד מכובדת ומעוררת כבוד, כך שמשמיצנים שאפשרו לעצמם בעבר לשפוך לעג והכפשות נגד המגזר החרדי יודעים שימצאו היום להקות של זאבים מוכשרים עם חשיפה אדירה שיודעים לדבר איתם בגובה העיניים, שלא סופרים אותם ושלא מתרגשים מהם. הנוכחות החרדית בטוויטר יצרה כוח הרתעה גדול על כל אלה שנבנים מהשמצות והכפשות נגד המגזר החרדי. תובנה נוספת: אני חושב שהשיח בטוויטר מציף את העמדות החרדיות לאירועים שקורים בסדר היום שלנו. הדור הצעיר מעלה עוד ועוד תכנים ומזקק אותם ומביא אותם בצורה ברורה ואנחנו רואים שהציבור, שאינם שומרי תורה ומצוות, מקבל ומכיל אותם. הציבור שלא הכיר את העולם החרדי, לומד להכיר את העולם שלנו דרך השגרירים החרדים בטוויטר.

לטוויטר כמה מעלות. אילו חסרונות קיימים בה? - היתרון שלו הוא גם החיסרון שלו. מהירות התגובה גורמת לכך שלפעמים, כשאתה מוצף רגשית אתה רוצה לחלוק את הרגשות שלך עם אחרים, ואז עוברות שעתיים-שלוש ואתה מבין שהזעם לא בדיוק נכון כשהדם מתקרר.

אליטוב גם הסביר כי יש חיסרון נוסף שמצוי, לדבריו, דווקא בפיד החרדי בטוויטר. "זה טוב שאנשים עולים ומשפיעים, אבל לפעמים אנשים מתבלבלים. הזכות היחידה שיש לנו, הציבור החרדי, להיות בטוויטר, זה לא שאנחנו הפכים להיות כמו כולם ומערבבים ומתבוללים עם "החבר'ה" ומריצים דאחקות ומנסים למצוא חן אחד בעיני השני. אין לנו זכות קיום להיות שם. ומי שמגיע לשם רק כדי לקצור לייקים ולעשות אווירה, אין לו אפילו תחושת שליחות או ייעוד. אנשים כאלה לא שורדים בדרך כלל".

2. אריה ארליך (בן 34) - 47 אלף עוקבים

אריה ארליך, (בוגר 'בחדרי חרדים') משמש היום כעורך המגזין של עיתון 'משפחה'. ארליך הצטרף לרשת החברתית בפברואר 2013, כחודש לאחר יריית הפתיחה של עמיתו יוסי אליטוב. עם הזמן, ארליך הפך את חשבון הטוויטר שלו ל"טור דעה דיגיטלי" שמתעדכן אחת לכמה שעות. ארליך יוצא לא פעם להגנת הציבור החרדי, מתעמת עם שונאי הדת ובערב שבת גם הופך את החשבון ל"ספר חסידות דיגיטלי", עם דברי תורה ומאמרי חסידות מחכימים.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - כי מדובר בזירה בעלת השפעה משמעותית על השיח הציבורי, ורציתי שתהיה שם נוכחות חרדית משפיעה.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה או דווקא עוזר לעבודה? - עוזר לעבודה אבל גוזל מהזמן הפרטי.

האם זכור לך ציוץ מסוים (שלא מחקת) שבמחשבה לאחור, היית מעדיף לא לצייץ? - פרסמתי הערכה לפיה פוטין לא יפלוש לאוקראינה, אבל התברר שבקרמלין פחות התחברו. השארתי את הציוץ על כנו - לא מאמין בבריחה.

האם במרוצת השנים מאז התחברותך לטוויטר, ראית שינויים בפיד החרדי? - השינוי העיקרי - התקשורת למדה שאי אפשר לדבר על החרדים מאחורי גבם. אחרי יוסי אליטוב ואחריי (היינו הראשונים בתשע"ג-2013) באו עוד מאות מובילי דעה חרדים, ויחד עושים שינוי מבורך בשיח התקשורתי.

לטוויטר כמה מעלות. אילו חסרונות קיימים בה? - חסרונות רבים, ובראשם העובדה שבטוויטר רק צעקות נשמעות. ככל שההתנסחות בוטה וברוטאלית יותר, ככה היא פופולרית יותר. הלוואי שזה ישתנה מתישהו.

3. יקי אדמקר (בן 31) - 45 אלף עוקבים

יקי אדמקר, (בוגר בחדרי חרדים), מגיש ברדיו 'קול ברמה' לצד עבודתו באתר 'וואלה', הצטרף לרשת החברתית במקביל לאריה ארליך וגם מספר העוקבים שלו צמוד מאוד לארליך. אדמקר מנצל את הבמה כדי להדהד את חשיפותיו הפוליטיות. מפעם לפעם, אדמקר גם מצייץ ומפרשן על אירועים שונים המתרחשים במגזר החרדי, ללא קשר לתחום הפוליטי.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - פתחתי טוויטר ב-2013, הרבה לפני שזה היה פופולרי. מגבלת התווים בציוצים לאדם עם הפרעות קשב כמו שלי בהחלט הייתה הפלטפורמה מתאימה, אז ועד היום, יותר מכל אחת אחרת.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה או דווקא עוזר לעבודה? - גם וגם. הטוויטר הוא כלי שמסייע רבות בעבודה. פוליטיקאים ואישי ציבור מגיבים בו ואתה חייב לעקוב אחריהם כי פעמים רבות הם לא מעדכנים אותך במקביל בהודעה לתקשורת או בצורה דומה אבל זה גם משחית המון זמן בהישאבות לדיונים ארוכים, מייגעים ומיותרים.

האם זכור לך ציוץ מסוים (שלא מחקת) שבמחשבה לאחור, היית מעדיף לא לצייץ? - הציוץ האחרון ששילמתי עליו "מחיר קשה" הוא ההוא שבו נתתי התחייבות לאכול מצות כל השנה אם עידית סילמן תממש את האיום שלה נגד הקואליציה. בחלומי הגרוע ביותר לא חשבתי שזה אכן יקרה בתוך יומיים. התעוררתי באותו בוקר לסיוט רשת מתמשך שבו הופצצתי בהודעות ובתגובות. ללא ספק זה ציוץ שהייתי מעדיף להעלים לגמרי אבל הכל ברוח-טובה.

האם במרוצת השנים מאז התחברותך לטוויטר, ראית שינויים בפיד החרדי? - יש הרבה יותר חרדים בטוויטר. מכיר קבוצות רבות של בחורי ישיבה שמתעדכנים על הנעשה בעולם הפוליטי רק מהטוויטר. אחד מהם אמר לי: "זה קורה בישיבה, מתחת לשמיכה ב-2 בלילה" אבל יש גם המון חרדים פעילים. לדעתי לטוויטר, כמו גם לרשתות נוספות, יש תרומה גדולה בכך שהחרדים אינם שק חבטות יותר של התקשורת הישראלית או לחלופין גורמים מסיתים אחרים.

לטוויטר כמה מעלות. אילו חסרונות קיימים בה? - משתדל להתמקד בטוב שיש בטוויטר, ויש מלא. הצלחתי לעזור באמצעותו להמון אנשים מוחלשים ונזקקים. מעבר לכל הדיווחים, הסקופים או העקיצות והמשפטים השנונים - זה שווה הכל. פי 100 מכל דבר אחר.

4. ישראל כהן (בן 40) - 42 אלף עוקבים

ישראל כהן, עיתונאי ופרשן פוליטי ברדיו 'קול ברמה', הצטרף לרשת באיחור של שנתיים - ינואר 2015, אך הצליח להדביק את הפער. כהן, באמצעות 42 אלף עוקביו, הוא אחד ממובילי הדעה בשיח הציבורי-חרדי ולפעמים, אף בשיח הציבורי-חילוני. לצד ציוציו על ה"נעשה והנשמע" בחצרות האדמו"רים והרבנים, ובנוסף לדיווחיו השוטפים על המתרחש במסדרונות הפוליטיים-חרדיים בכנסת ומחוצה לה - הוא גם נלחם בצייצנים אשר משמיצים את המגזר החרדי, וכך הוא מוצא את עצמו לא פעם במרכז "סערה טוויטרת חובקת עולם". כמו כן, כהן מקורב ומקושר גם לגורמים פוליטים משני צידי המתרס, עובדה שמקבלת ביטוי גם בעמוד הטוויטר שלו.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - אני לא החלטתי לפתוח חשבון טוויטר. זה נכפה עליי. זה היה בשלייקעס. (מסעדת 'שלייקעס' שהייתה אז ברחוב הקישון בפאתי בני ברק, והפכה למקום מפגש של העיתונאים מידי ליל שישי. י.ש.) ומשה ויסברג מ'בחדרי' ישב שם עם עוד כמה "צלייגער'ס" חברים שלנו, והוא אמר "בוא, בוא, בוא אני אפתח לך". ואז הוא הראה לי איך פותחים וטראח... נכנסתי לתוך זה. וזהו, השאר היסטוריה.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה או דווקא עוזר לעבודה? - עוזר לעבודה.

האם זכור לך ציוץ מסוים (שלא מחקת) שבמחשבה לאחור, היית מעדיף לא לצייץ? - אני לא זוכר ציוץ ספציפי כי בדרך כלל מחקתי ציוצים כאלה. אבל בגדול, מדובר בציוצים שממש פוגעים באנשים ולפעמים לא התכוונת בכלל לפגוע בהם, אבל אחר כך התברר שמישהו נפגע, או שזה היה ממש גבולי מבחינת לשון הרע.

האם במרוצת השנים מאז התחברותך לטוויטר, ראית שינויים בפיד החרדי? - יש שינויים זמניים. לדוגמה, בתקופת הבחירות השיח יותר מתלהם ופוגעני. מצד שני, דווקא בימים כמו יום הזיכרון יש שיח יותר מכבד.

לטוויטר כמה מעלות. אילו חסרונות קיימים בו? - לפעמים השיח הופך לתוקפני ומסית מדי. וגם אני אולי אשם בזה, ואני מכה על זה על חטא. וגם הלשון הרע שצריך להיזהר בזה ולפעמים עוברים את הגבול. וגם בזבוז זמן, שבהיבט של העבודה, הטוויטר אולי מועיל - אבל בהיבט של לימוד תורה, היינו יכולים ללמוד כמה שעות ביום, שלפעמים הולכות לבזבוז זמן בגלל עיסוקים שוליים בטוויטר, שאינם בהכרח עבודה.

5. משה ויסברג (בן 35) - 38 אלף עוקבים

משה ויסברג, העורך הראשי של אתר 'בחדרי חרדים' ומערבב גם בעיתונות החרדית, הצטרף לרשת החברתית בשלהי 2013. מהר מאוד הוא הפך את עמוד הטוויטר שלו למגזין מצולם דיגיטלי המסקר לא רק את כל מה שמתרחש בחצרות האדמו"רים וגדולי ישראל אלא גם את כל מה שקשור למגזר החרדי - תופעות חדשות, טרדנים, מוזיקה, בידור וכן הלאה.

ויסברג, בשונה מהצייצנים האחרים, אינו חושף את זהותו. ובפרופיל האישי שלו מופיעה תמונה בה רואים את מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל לוחץ יד למרן הגר"ש אויערבך זצ"ל. תמונה אשר ממחישה את תוכן הציוצים של ויסברג. במרוצת השנים, "ויסברג בטוויטר נקודתיים" הפך למושג מוכר בקרב ציבור ה"נייעסנים" בכל הריכוזים היהודיים בארץ ובעולם, כאשר רובם אינם יודעים אפילו מי הוא הבן אדם שיודע הכול על בתי האדמו"רים והרבנים.

חשבון הטוויטר הססגוני שלו צבר פופולריות גם בציבור הכללי. האגדה מספרת כי פעם, בעת ביקור במשכן הכנסת, ויסברג מצא את עצמו מקשיב לאחד מראשי מפלגות השמאל כשהוא מדבר על "הטוויטר של ויסברג", כשהוא לא מודע לכך שמושא השיחה נמצא ממש לידו.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - בחירות 2013 זה היה הדבר החם אז, נסחפתי בזרם של ראשוני הצייצנים מאז הכל היסטוריה.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה או דווקא עוזר לעבודה? - בעבר גזל יותר זמן, היום זה כבר חלק מהיום, הזמן והעבודה.

האם זכור לך ציוץ מסוים (שלא מחקת) שבמחשבה לאחור, היית מעדיף לא לצייץ? - היו בהתחלה הרבה ציוצים שהיום לא הייתי מצייץ, בעבר היד הייתה יותר קלה על המקלדת, היום ככל שאתה מתבגר ואין כמו הניסיון של החיים ללמוד מהם אתה מבין שבציוץ אחד אתה יכול להזיק בלי מחשבה וגם לעשות דברים טובים ולשמח אנשים ואת זה אני מעדיף. יש יותר ציוצים שאני מוותר עליהם ולא מצייץ יותר מאשר ציוצים שאני מצייץ.

האם במרוצת השנים מאז התחברותך לטוויטר, ראית שינויים בפיד החרדי? - אין ספק שהפיד החרדי והצייצנים החרדים יש להם השפעה גדולה על הטוויטר וגם על הצייצנים החילונים והשיח, רואים את זה בחוש בקביעת סדר יום.

לטוויטר כמה מעלות. אילו חסרונות קיימים בה? - אין אפשרות לעריכת ציוץ, המון חילונים לא יבינו ציוצים שהם פנים חרדי.

6. יעקב ריבלין (בן 63) - 26 אלף עוקבים

יעקב ריבלין, פרשן והיסטוריון פוליטי המשרבט את הגיגיו בעיתון 'בקהילה' ומגיש תוכנית 'פילפוליטיקה' ברדיו 'קול חי', הצטרף לרשת החברתית באוגוסט 2013. ריבלין, בעל הטור הפוליטי הכי פופולרי במגזר החרדי, מעלה במהלך השבוע הגיגים פוליטיים שהופכים בסוף השבוע לבסיס הטור הפוליטי בדפים הראשונים של עיתון 'בקהילה'. ריבלין גם מהדהד את חשיפותיו בעמוד הטוויטר שלו ולפעמים גם מביע את דעתו בעניינים העומדים ברומו של העולם החרדי.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - לראות מה זה.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה או דווקא עוזר לעבודה? - עוזר לעבודה.

האם זכור לך ציוץ מסוים (שלא מחקת) שבמחשבה לאחור, היית מעדיף לא לצייץ? - לא זוכר כרגע.

האם במרוצת השנים מאז התחברותך לטוויטר, ראית שינויים בפיד החרדי? - הצטרפו רבים שאינם עיתונאים והרמה ירדה.

לטוויטר כמה מעלות. אילו חסרונות קיימים בה? - מהירות התגובה מונעת לפעמים מחשבה שניה.

7. ארי קלמן (בן 26) - 23 אלף עוקבים

ארי קלמן, הכתב והפרשן הפוליטי באתר 'בחדרי חרדים', הצטרף לרשת החברתית ביוני 2014. קלמן, הכתב הפוליטי הבכיר בתקשורת החרדית, נמצא בקשר הדוק עם כלל הגורמים הפוליטיים בפוליטיקה הארצית ופוליטיקה המוניציפלית - עובדה שבאה לידי ביטוי בציוצים התכופים שלו מעל במת הטוויטר שלו, בהם הוא מביא חשיפות, פרסומים בלעדיים ודיווחים ראשוניים על כל מה שמתרחש בלשכות השונות, בזירות הרבות ובפגישות החשאיות בתוככי המגזר החרדי.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - פתחתי טוויטר בשנת 2014 לעקוב אחרי הנעשה במערכת הפוליטית בעיקר.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה או דווקא עוזר לעבודה? - כיום זה בעיקר עוזר לעבודה, הטוייטר הפך פחות משפיע וממילא פחות מעניין. הפיד שלי כיום מלא בעיקר בפוליטיקאים שמצייצים עצמם לדעת או בצייצנים חרדים שמצייצים מה שיח"צנים משגעים אותם לצייץ.

האם זכור לך ציוץ מסוים (שלא מחקת) שבמחשבה לאחור, היית מעדיף לא לצייץ? - לפני כמה שנים עשיתי לעצמי כלל שלא משנה מה קורה אני לא מוחק ציוצים. הפיד מתגלגל מהר וסערות ממהרים להישכח. אני יכול דווקא לחשוב על מקרים הפוכים, ציוצים שאני לא מצייץ והייתי רוצה לצייץ.

האם במרוצת השנים מאז התחברותך לטוויטר, ראית שינויים בפיד החרדי? - הטוויטר הפך לפחות משפיע בעיקר בפיד החרדי, גם בכלל שכל צייצן מן השורה מתחרה עם העיתונאים ויכול להביא מידע. וגם הפיד החרדי מלא יותר בציוצים ציניים או בציוצי יח"ץ על מצות או ראשי ישיבות.

לטוויטר כמה מעלות. אילו חסרונות קיימים בה? - החיסרון שהוא הופך למקום משעמם.

8. יענקי פרבר (בן 42) 18 אלף עוקבים

יענקי פרבר, כתב החוץ של אתר 'בחדרי חרדים', הצטרף לרשת החברתית בינואר 2018. הצטרפותו המאוחרת יחסית לא מנעה ממנו להתברג ברשימת הצייצנים המובילים. פרבר, הכתב החרדי היחיד שמתחזק קשרים הדוקים עם גורמים בכל הקהילות היהודיות בעולם, מרבה להתבטא גם בעניינים פוליטיים. בעבר גם התמודד ברשימתו של גל הירש לכנסת. באמצעות כוחו הרב ברשתות, פרבר גם נמצא בקשר עם כוכבי רשת מוסלמים, קשר שבולט מאוד בעמוד הטוויטר שלו. כמו כן, כחייל צה"ל, פרבר גם עוסק רבות ביחסי חרדים-חילונים, הן בכל הקשור לגיוס לצה"ל והן במתקפות הארסיות החוזרות ונשנות כלפי המגזר החרדי מצד אויבי הדת. כך גם, פרבר נחשב כ"אבי ילדי הטוויטר", כאשר עודד צעירים שהצרפו לרשת ותמך בהם כאשר עשו את צעדיהם הראשונים ברשת החברתית עתירת המהמורות.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - כי ראיתי שזאת זירה משפיעה.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה או דווקא עוזר לעבודה? - העיסוק עוזר מאד לעבודה, ככה קל יותר להתעדכן בחדשות.

האם זכור לך ציוץ מסוים (שלא מחקת) שבמחשבה לאחור, היית מעדיף לא לצייץ? - לא זכור לי ציוץ כזה.

האם במרוצת השנים מאז התחברותך לטוויטר, ראית שינויים בפיד החרדי? - כן. החרדים בטוויטר מגנים בחירוף מקלדת על לומדי התורה, גם אם הם עצמם לא נמנים על אברכי הכוללים.

לטוויטר כמה מעלות. אילו חסרונות קיימים בה? - אי אפשר לערוך ציוץ.

9. אבי מימרן (בן 43) - 18 אלף עוקבים

אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי', הצטרף לרשת החברתית בדצמבר 2013. לאחרונה, מימרן אינו מרבה להתשמש ברשת החברתית אך מדי פעם משרבט את הגיגיו בעיקר בעניינים פנים מגזריים. לצד זאת, מימרן, אב לילד אוטיסט ומקים עמותת "מסוגלים" עבור משפחות לילדים אוטיסטים - מנצל את הבמה כדי להגביר את המודעות לנושא הרגיש.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - חשבון הטוויטר מאפשר לתקשר עם קהלים אחרים באופן בלתי תלוי. להביע ולשמוע דעות, בלי מתווך.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה או דווקא עוזר לעבודה? - לא גוזל זמן. לעיתים מסייע.

האם במרוצת השנים מאז התחברותך לטוויטר, ראית שינויים בפיד החרדי? - יש הרבה מובילי דעה חרדיים בטוויטר, שמבינים היטב את הפלטפורמה ובהחלט מעוררים שיח בין מגזרי.

10. אבי רבינא (בן 30) - 16 אלף עוקבים

אבי רבינא, הכתב הפוליטי ברדיו 'קול חי', הצטרף לרשת החברתית ביולי 2014. עמוד הטוויטר של רבינא פעיל ברוב שעות היממה עם דיווחים שוטפים על המתרחש בעולם הפוליטי בישראל, ולא רק בזירה הפוליטית-חרדית. כך גם, רבינא עוסק רבות ב"נעשה ונשמע" בחצרות האדמו"רים והרבנים.

מדוע החלטת לפתוח חשבון טוויטר? - מכיוון שטוויטר מוגבל בתווים, נוצר מצב בו אתה מוכרח להיות תמציתי, ולהעביר את המסר במילים ספורות, דבר אשר דורש יצירתיות והרגל לכתיבה בתמציתיות. סגנון הכתיבה והמסרים בטוויטר, גורמים להעביר בקלות את המסרים ולמתג את עצמי נכון ברמה המקצועית והאישית.

האם העיסוק בטוויטר גוזל לך זמן מהעבודה, או דווקא עוזר לעבודה? - טוויטר משמש עבורי ועבור רבים מחבריי ככלי עזר למקום העבודה. כיוון שרבים מקבלים במהירות ובקלות את המסרים בטוויטר, נוח לשווק באמצעותו אייטמים בולטים המתפרסמים בכלי התקשורת המרכזי בו אני עובד. (רדיו קול חי).

האם זכור לך ציוץ מסוים (שלא מחקת) שבמחשבה לאחור היית מעדיף לא לצייץ? - משתדל לספור עד 10 לפני כל ציוץ. ציוץ פוגעני כלפי יהודי שזה לא מגיע לו, לא אמור להישאר באוויר, כך שלא זכור לי אחד כזה.

האם במרוצת השנים, ראית שינויים בפיד החרדי? - בהחלט כן. השינוי הראשון מבורך: לעיתונאים החרדים גדלה ההשפעה, ובידיהם נמצא כוח רב, דבר אשר בלט מאוד בתקופת הקורונה. השינוי השני שחל אצל מעטים מהעיתונאים החרדים, והוא פחות מבורך, הוא הניסיון להתאים את עצמם בכל עת לברנז'ה בתקשורת הכללית או לרוח התקופה, גם כשזה נוגד את הלך הרוח החרדי. וזה חבל.

לטוויטר כמה מעלות, אילו חסרונות קיימים בה? - התקלות המגיעות לעיתים מפזיזות העברת המסרים ופרסומם לאלפי עוקבים.

טוויטר יוסי אליטוב אריה ארליך יקי אדמקר יעקב ריבלין אבי מימרן אבי רבינא ישראל כהן מגזין חג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד