ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בלינקן תקף את "אלימות המתנחלים"

הגינויים נגד ישראל בשל המצב בהר הבית נמשכים

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. במהלך השיחה דנו השניים בהתפתחויות האחרונות ובמיוחד בירושלים ומסגד אל-אקצא. גם שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי דיבר עם בלינקן על המצב, כולל גינוי חריף מסודאן

הגינויים נגד ישראל בשל המצב בהר הבית נמשכים
עיר ציון צילום: pixabay

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח היום עם שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אבו מאזן הדגיש במהלך השיחה כי "המתקפות של כוחות הכיבוש הובילו לפצועים ולמעצרם של מאות מבני עמנו ויש לסרב לכל שינוי בסטטוס קוו".

עוד הוסיף אבו מאזן כי יש צורך ליצור אופק מדיני שיוביל לסיום הכיבוש ולהקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים ועצירת כל הפעולות החד-צדדיות. כמו כן דרש אבו מאזן לפתוח מחדש במהירות את הקונסוליה האמריקאית בירושלים.

אבו מאזן הזהיר מהמשך הפלישות לערים ולכפרים ולמחנות הפליטים הפלסטיניים "ומהמשך מעשי הרצח נגד בני עמנו אשר יובילו לתוצאות שלא ניתן לסבול". מצידו, אמר בלינקן כי הודיע לישראל על הצורך לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, כמו גם חופש הגעת המתפללים המוסלמים להר. עוד נמסר בידיעה כי בלינקן גינה את "אלימות המתנחלים ולפעולות הריסות הבתים וגירוש התושבים וכניסות הצבא הישראלי לאזור A וכי הישראלים התבקשו לקיים צעדים שישפרו את המצב".

גם שר החוץ הירדני איימן א-ספדי קיים שיחת טלפון עם מקבילו האמריקני אנטוני בלינקן לגבי "ההסלמה המסוכנת במסגד אל-אקצא". בשיחה הציג א-ספדי כי ישראל חייבת לכבד את הסטטוס קוו בהר הבית ולהפסיק את הפעולות שמונעות את רגיעת המצב. בלינקן מצידו גם כן הדגיש את חשיבות השמירה על הסטטוס קוו ואת מחויבות ארה"ב לתמוך בפתרון שתי המדינות. כך דווח ב'כאן חדשות'.

גם משרד החוץ הסודאני גינה את "פלישת כוחות הכיבוש הישראלי למסגד אל אקצא ותקיפת המתפללים" והוסיף כי מדובר בהסלמה שיטתית שפוגעת בקדושת מסגד אל-אקצא ובמשמעותו עבור האומה המוסלמית. עוד נמסר בהודעה כי מדובר בהפרה של ההחלטות הבינלאומית וכי המשרד קורא לקהילה הבינלאומית להטיל על ישראל את האחריות המלאה להשלכות על המשך "הפשעים וההפרות נגד העם הפלסטיני" כפי שהוא גם דורש מישראל לעצור באופן מיידי את ההפרות והניסיונות לייהד את ירושלים ולכפות מציאות חדשה בשטח, לשון ההודעה.

הר הבית אנתוני בלינקן אבו מאזן סודן גינוי לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד