כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סקר חדש בצרפת

לאחר פרשיית השחיתות: מקרון פותח פער של כ-10% על יריבתו

נשיא צרפת המכהן, עמנואל מקרון צפוי לנצח את הבחירות עם 55.8% מהקולות, כך עולה מסקרים חדשים המתפרסמים במדינה. מקרון פותח פער על יריבתו שרגע לאחר שעלתה לסיבוב השני נפתח נגדה חקירה בגין גניבה של  600 אלף יורו

לאחר פרשיית השחיתות: מקרון פותח פער של כ-10% על יריבתו
עמואל מקרון צילום: לשכת הנשיאות

סקרים שפורסמו היום בתקשורת הצרפתית הראו כי הנשיא המכהן, עמנואל מקרון, צפוי לנצח את הסיבוב השני של הבחירות, כאשר קיבל בממוצע 55.8% מקולות הנשאלים בסקרים על פני יריבתו מרין לה-פן. עוד פורסם כי שיעור ההצבעה צפוי להיות 71%.

בסקרים נוספים שהתפרסמו בסוף השבוע צופים שמקרון ינצח בבחירות ביתרון של 8%-10% על פני יריבתו מארין לה פן בהתמודדות בין השניים שנערכה לפני חמש ניצח מקרון בפער של 32%. מקרון נהנה שוב מהתגייסות נרחבת למדי של מצביעים, שבחרו בסיבוב ההצבעה הראשון במועמדים אחרים משמאל ומימין.

שני המועמדים נערכים לעימות הטלוויזיוני בין שניהם, שייערך ביום רביעי בערב. העימות לפני חמש שנים פגע קשות בקמפיין של לה פן, מאחר שהיא לא הכינה את עצמה כראוי להתמודדות ולא גילתה התמצאות בנושאים רבים. הפעם מתכוננת לה פן באופן אינטנסיבי ביותר לעימות בעזרתם של מומחים ויועצים.

כפי שכבר דיווחנו ב'בחדרי חרדים', הפער שפותח מקרון מול יריבתו נובע גם מכיוון שהמועמדת לנשיאות צרפת בסיבוב השני מארין לה פן, נמצאת במרכזה של חקירת הונאה פלילית גדולה, לאחר שהיא ועמיתיה הואשמו בגניבת יותר משש מאות אלף יורו מהאיחוד האירופי.

חוקרי האיחוד האירופי האשימו את לה פן, ואת אביה, ז'אן-מארי לה פן, אנטישמי ידוע, במעילה של כ-620,000 יורו. כסף שהלך לעצרת הלאומית של הימין הקיצוני. ההאשמות פורסמו ביום ראשון, בדיוק שבוע לפני שגברת לה פן תתמודד ראש בראש מול עמנואל מקרון על נשיאות צרפת. "מארין לה פן מבוהלת", אמר עורך הדין שלה, רודולף בוסלוט, הוא אמר שעיתוי הפרסום "נראה פוליטי ממש".

בוסלוט האשים את הסוכנות למניעת הונאה של האיחוד האירופי, בגרירת "עובדות ישנות בנות יותר מעשר שנים". הוא הוסיף: "מרין לה פן דוחה את האשמות, לא הייתה לה גישה לפרטי ההאשמות. זו מניפולציה, ולצערי אני לא מופתע". היא מואשמת בהעברה אישית של כ-137,000 יורו מכספי האיחוד האירופי שנלקחו באופן לא חוקי בתקופתה כחברת פרלמנט, בין 2004 ל-2017, לקופת המפלגה.

ממשלת צרפת בחירות עמנואל מקרון מרין לה פן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד