ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"כאן זה לא בית משפט"

נדחתה בקשת שיקלי לזמן את בנט ושקד כ"עדים" להכרזתו כפורש

ועדת הכנסת דחתה היום את בקשת חבר הכנסת עמיחי שיקלי  לזמן את ראש הממשלה, נפתלי בנט, ואת שרת הפנים, איילת שקד, כ"עדים" לדיון הקרוב על הכרזתו כפורש. זאת לאחר שטענו כי "הוועדה אינה בית המשפט"

נדחתה בקשת שיקלי לזמן את בנט ושקד כ"עדים" להכרזתו כפורש
נפתלי בנט/עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ איתן גינזבורג, סרב לבקשת ח"כ עמיחי שיקלי לזמן את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד לדיון על הכרזתו כפורש בשבוע הבא. במכתב שנשלח לח"כ שיקלי נכתב כי אין אפשרות לזמן את השניים כעדים מכיוון ש"הוועדה לא מתנהלת כבית משפט".

גינזבורג כתב לשיקלי: "בכוונתי לנהל את הישיבה באופן שיאפשר לחה"כ שיקלי זכות טיעון, כעולה מהוראות החוק והתקנון וכנדרש מנסיבות העניין, תוך הקפדה על קיום דיון ענייני ומסודר, בהתאם למקובל בוועדת הכנסת בעניינים אלה".

"יחד עם זאת, הוועדה אינה מתנהלת כבית משפט והיא אינה מזמנת שרים וחברי כנסת (או כל אדם אחר) לשמש כ'עדים' על מנת להוכיח טיעונים הנשמעים בדיון, ולא מתקיימות בה 'חקירות'" הבהיר גינזבורג. "כמו כן, ובהתבסס על ניסיון העבר, איני מוצא כל צורך בקביעת ימי דיונים נוספים, ואבקשכם כבר כעת להכין את טיעוניכם כך שישמעו בישיבה אחת, אשר יכול כי תהיה ארוכה".

שיקלי העביר בקשה לוועדת הכנסת לדחיית הדיון על הכרזתו כפורש. במכתב שהועבר מטעמו לחבר הכנסת ניר אורבך, תקף שיקלי את בנט: "איננו מלך או סולטן, וחרף רצונו לפגוע ולהרע, אין בכך כדי לבטל זכויות יסוד, ובכלל זה את כללי הצדק הטבעי האוגדים בתוכם גם את זכות הטיעון".

ועדת הכנסת עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד