כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
נכנע או יביא לשקט?

בנט הכריע לאסור עליית יהודים להר הבית

רה"מ בנט והדרג המדיני החליטו הערב כי הר הבית ייסגר לכניסת יהודים החל מיום שישי הקרוב ועד לסוף חודש הרמדאן בעקבות המתיחות הביטחונית הנרחבת והעימותים האלימים שנרשמו בהר ובמסגד אל-אקצא בשבוע האחרון | ההחלטה על סגירת ההר תתקבל על ידי המשטרה בהתאם להערכות מצב בשטח

בנט הכריע לאסור עליית יהודים להר הבית
המחאות בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריע הערב יחד עם הדרג המדיני בישראל לסגור את הר הבית לכניסת יהודים מיום שישי הקרוב עד לסוף חודש הרמדאן, כך אומרים הערב מספר בכירים מדיניים וביטחוניים.  בימים האחרונים ולמרות המהומות בסביבות הר הבית עלו על פי הערכות כ-3,000 יהודים להר הבית כאשר חלקם אף ניסו להכניס גדיים ולשחוט קרבן פסח, ארגוני הטרור איימו כי אם זרם היהודים לא ייפסק, הם יסלימו את המצב ויצאו למלחמה ל"שחרור אל אקצא"

בכירים בדרג המדיני אמרו כי אין חדש בהחלטה לסגור את הר הבית בסוף הרמדאן וכי הדבר נעשה גם בשנים קודמות, אולם פעילי הר הבית טוענים הערב כי תקופת הסגירה בעבר הייתה לכל היותר למשך שלושה או ארבעה ימים, ולא 12 יום כפי שנקבע.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, אמר בתגובה: "סגירת הר הבית ליהודים, המקום הכי קדוש לעם ישראל, זה ניצחון לחמאס, לטרור, למהומות של אויבנו. בנט נתן הערב פרס לאויב ואת המפתחות של המדינה למועצת השורא. ההחלטה ההזויה הזו תעלה לנו בדם. כניעה לאויב רק מגבירה את הטרור".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "היו ימים ששקד הבינה מצוין שכניעה לטרור בהר הבית מסוכנת ומעודדת טרור. על רקע אלימות הערבים וההסתה השקרית של הירדנים והטורקים, ההחלטה של בנט ושקד לסגור את הר הבית ליהודים עד סיום הרמאדן היא איוולת ביטחונית ומדינית המהווה הודאה למעשה בשקר הערבי כאילו היהודים אשמים בהסלמה הנוכחית.

"כמה הזהרנו מהקמת ממשלה שתישען על התנועה האיסלמית ומהפקרת ביטחון ישראל בידיה. בנט ושקד פוגעים במדינת ישראל ומסכנים אותה מדינית והביטחונית בשביל שרידותם הפוליטית שתלויה כעת בוואליד טאהא ובמועצת השורא של התנועה האיסלמית".

סמוטריץ הוסיף: "בבוקר בנט תוקף את הירדנים ובערב מאשר את טענתם השקרית ונכנע לדרישותיהם החצופות. ‏איפה סער, אלקין ושרן השכל שיציבו קו אדום מהצד שלהם?!".

בימינה הגיבו: "בעשור האחרון תחת ״מתווה נתניהו״, הר הבית בדרך כלל נסגר ליהודים בעשרת הימים האחרונים של הרמאדן, מכיון שהמוסלמים נשארים לישון על ההר (למעט אירועים חריגים - פרי הערכת מצב של משטרת ישראל). כך יהיה גם השנה.

ה״תדהמה״ שאחזה באנשי הליכוד וסמוטריץ׳ היא מזויפת לחלוטין, ומניעיה פוליטיים בלבד. ההחלטה על הר הבית תתקבל על בסיס שיקולים בטחוניים והמלצות כוחות הביטחון כבכל שנה. יוזכר כי בשנה שעברה נתניהו סגר את הר הבית למשך 19 יום תחת לחץ החמאס".

הר הבית גל טרור מהומות בהר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד