י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אין אפילו צ'חצ'ח אחד"

שלמה גרוניך התבטא בגזענות נגד מזרחיים ואולץ להתנצל

סערה הערב בפסטיבל עין גב כשזמר ישראלי בשם שלמה גרוניך עלה לבמה והתבטא בגזענות נגד מזרחיים. מנחת המופע, מזרחית בעצמה, מיהרה להתנצל ולהבהיר כי כל עם ישראל נמצא יחד במופע, לאחריה גם גרוניך עצמו | דרעי הגיב, "איך לא גרשו אותו, בושה וחרפה" מירי רגב הגיבה בציניות, "אולי ששאשא ביטון תתן לו פרס ישראל"

שלמה גרוניך התבטא בגזענות נגד מזרחיים ואולץ להתנצל
שלמה גרוניך צילום: Tomer Neuberg

"בושה וחרפה, גזענות עלובה ומחליאה", כתב הערב יו"ר ש"ס, השר לשעבר אריה דרעי על ההתבטאות הגזענית של זמר בהופעה על גדות הכנרת, "גרוניך, אתה איש בזוי. ויותר מזה: איך עוד לא גרשו אותו?".

האירוע המביש עליו דיבר דרעי אירע הערב בהופעה של זמר ישראלי בשם שלמה גרוניך הופיע על גדות הכנרת, והתבטא בגזענות בפתח הופעתו, "אתם קהל נהדר, כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ׳חצ׳ח אחד", כזה קהל אני אוהב.

מנחת האירוע, העיתונאית נטלי ברדה העמידה את גרוניך במקומו ואמרה: "לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזו הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה והשירים שייכים לכולם - לגרוניך, לברדה, לכולם". ‏גרוניך שב לבמה ואמר: "אני מתנצל , נפלט לי".

כאמור, יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב מיד לאחר מכן, "הזמר שלמה גרוניך בפסטיבל עין גב אומר כעת לקהל באלה המילים: "אתם קהל נהדר. כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ'חצ'ח אחד". בושה וחרפה. גזענות עלובה ומחליאה. גרוניך, אתה איש בזוי. ויותר מזה: איך עוד לא גרשו אותו מהפסטיבל הזה?".

שרת התרבות לשעבר מירי רגב צייצה: "יפעת שאשא ביטון, ערה? אם חסר לך מישהו לפרס ישראל".

ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויו"ר פסטיבל עין גב, עידן גרינבאום, גינה בחריפות את דבריו של גרוניך: "הנהלת פסטיבל עין גב מגנה בכל לשון את אמירתו של גרוניך. כל אמירה משתלחת בציבור כזה או אחר הינה פסולה ואיננו מקבלים אותה כלל. מנחת המופע התבקשה להתנצל ולגנות את הדברים על הבמה בפני הקהל באירוע והמאזינים בבית, ואף אנו מוסרים את התנצלותנו. זוהי אינה דרכו של פסטיבל עין גב ואינה רוחו של שום אירוע כלשהו בארצנו. האמירה הזו פגעה ברוח הפסטיבל ואנו דוחים ומוקיעים אותה בשאט נפש".

הזמר ‏שלמה גרוניך התנצל שוב מאוחר יותר וכתב בפייסבוק: "מצטער על האמירה המטופשת, לא יודע מאין באה לי בדיחה גרועה זו. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים - אי אפשר לחשוד בי שאני גזען"

באשר להתנצלות של הזמר, הגיב דרעי: "גרוניך, לא סולחים לך על פגיעה הקשה בציבור ענק. אין סליחה ואין מחילה על דיבורים גזעניים כאלה. ואיך זה שהקהל בהופעה לא מחה על הדברים? אולי כי הדברים שאמר מקובלים על חלק גדול מהקהל? לפחות הייתה אשה אחת שענתה לו, המנחה נסלי ברדה"

גזענות שלמה גרוניך מזרחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד