כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מאבק השבת מחריף • העירייה: החוק לא ייאכף • העותרים: התנהגות עבריינית

מאבק ללא הפסקה • ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, החליט כי בחודשיים הקרובים, לא יינתנו דו"חות לבעלי עסקים הפתוחים בשבת • העותרים מתקוממים: "מדובר בהחלטה פסולה והמשך התעלמות מהחוק" • משפטן פנה ליועץ המשפטי: "חקור את חולדאי בשל ביזיון בית המשפט"

רון חולדאי. צילום: פלאש90
רון חולדאי. צילום: פלאש90



ראשי עיריית תל אביב החליטו כי בחודשיים הקרובים, לא יינתנו דו"חות לבעלי העסקים הפתוחים בשבת, כך מדווח 'ישראל היום'.

גורם בכיר בעירייה הסביר לעירייה כי "יש לנו חודשיים עד שצריך להחזיר תשובה לבית המשפט והחל מהשבת הקרובה העירייה לא תיתן יותר דו"חות".

"בית המשפט דרש או לשנות את החוק או לאכוף אותו. מצד אחד אנחנו לא רוצים ששבת תהיה כמו יום חול, אך מצד שני אם חסר חלב או קוטג' אנחנו רוצים שתהיה אופציה לקנות".

עוד בנושא:
עיריית תל אביב-יפו בתגובה לבג"צ: "נמשיך להיות עיר חופשית"
מי אשם באווירה נגד השבת? • 'פרקליט השבת' מדבר

אותו גורם הוסיף כי "אנחנו לא רוצים לסגור מתחמים כמו התחנה או נמל ת"א, שם גם יש חנויות בגדים שעובדות בשבת. כרגע החלטנו לא לאכוף את החוק בכלל".

ביזיון בית המשפט

התגובה מקוממת את העותרים הטוענים כי מדובר בהתנהגות פסולה ופרשנות סלקטיבית של החלטת הבג"צ: "החוק מחייב את העירייה לאכוף את החוק כל זמן שהוא קיים. היא לא יכולה לבחור שלא לאכוף אותה".

תנועת אומ"ץ אף הודיע שתפנה אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה על פתיחת חקירה נגד ראש העיר.

"ראש העיר התנער מהפסיקה של ביהמ"ש העליון והצהיר שהעסקים בתל אביב ימשיכו לפעול בשבת כרגיל. תנועת אומ"ץ רואה בדבריו של ראש עיריית תל אביב ביזיון בית המשפט ומבקשת שתורה לפתוח נגדו חקירה פלילית", כתב ראש הארגון, עורך הדין פיני פישלר.

גם בעלי העסקים הפתוחים בשבת מתעלמים בינתיים מהפסיקה: שרית סבן שליט, מנכ"לית מתחם התחנה אמרה כי, "מבחינתנו המתחם ימשיך להיות פתוח בשבת. אני לא רואה את העירייה סוגרת מתחמי בילוי, מה עוד שהמתחם הוא חלק מיפו".

קובי כהן, מנהל רשת סופר באבא שסניפיה פתוחים בשבת, אמר לישראל היום, כי "לפי ההיגיון של ההחלטה שהתקבלה, אפשר לסגור את כל העיר. אל דאגה, רשתות המזון לא יקרסו. אין עסק אחד בתחום המזון שבנוי על המכירות בשבת".
שבת תל אביב בילוי עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד