ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

לחץ: ועדת הרבנים שבה למו"מ עם גולן-טלקום

לאחר לחץ של אברכים ובית הגר"ח קנייבסקי, חזרה 'ועדת הרבנים לעניני תקשורת' למשא ומתן לשם הפעלת מסלול כשר ב'גולן טלקום' • "הגיע הזמן לתחרות גם בציבור החרדי"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

אחרי נתק של כשנה, מיכאל גולן ו'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' חוזרים לשולחן המשא ומתן.

לפי מידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', בימים אלה מתנהלים מגעים אינטנסיביים בין נציגי החברה, ובראשם מיכאל גולן, לבין נציגי ועדת הרבנים, ובראשם יונתן לפקוביץ'.

על הפרק: השקת קווים "כשרים" למגזר החרדי, כמו אלה שקיימים בחברות אורנג', סלקום, ופלאפון.

גורמים שהיו מעורבים בתחילתו של המשא ומתן אומרים, כי בניגוד למגעים שהתנהלו בעבר, הפעם השיחות מתקיימות באווירה טובה, וכי ישנה אופטימיות בשני הצדדים באשר להצלחתן. כמו כן, בזמן שנקודות הפתיחה של שני הצדדים במגעים הקודמים היו רחוקות מאוד האחת מן השנייה, הפעם נקודות הפתיחה של המו"מ קרובות באופן משמעותי.

בין השאר תורמת לכך העובדה שבחודשים האחרונים מופעלים לחצים כבדים על נציגי הוועדה מחצרות הרבנים - לחצים שהגיעו לשיא באסיפה מיוחדת שהתקיימה לפני כשבוע בבית הגר"ח קנייבסקי, בה הוחלט על שורת צעדים דרמטיים במטרה להכפיף את הוועדה לבית-דין רבני מיוחד, לאור הטענות כי הוועדה אינה כפופה דיה לחצרותיהם של גדולי ישראל.

כמו כן, לאחרונה החלו להישמע קולות מקבוצות שונות של אברכים על הצורך בהקמתה של ועדה נוספת שתוכפף לכמה מגדולי ישראל.

מנגד, מסתבר כי גם ל'גולן טלקום' אינטרס מרכזי בהצלחת המהלך. לאחר שהחברה הפתיעה כאשר במלאות שנה להקמתה, לפני כחודש וחצי, עמד מספר המצטרפים אליה על מעל לרבע מיליון משתמשים, החברה ממשיכה לפעול בכדי לעמוד בקצב הגידול שקבעה לעצמה ובציפיות הגדולות שיצרה. פתיחת שוק הסלולר הכשר עבור החברה יקל מאוד על כך.

יצויין, כי בדומה למצב שוק התקשורת ערב כניסתה של גולן טלקום אל הזירה, כאשר שלושת החברות הגדולות שלטו בכל השוק ובנו, בינן לבין עצמן, מסלולים יקרים בעלות של מאות שקלים בחודש עבור הצרכן, בשוק הסלולר הכשר המצב כיום אינו שונה בהרבה. כל החברות שנמצאות בשוק מציעות, פחות או יותר, את אותן החבילות, ללא תחרות אמיתית.

כניסתה של גולן טלקום יכולה לשמש בשורה של ממש עבור צרכני הסלולר הכשר.

האם גולן ינצל את ההזדמנות לשבור את ה'אוליגופול' (מונופול רב משתתפים) שנוצר בשוק הסלולר הכשר? ימים יגידו.
גולן טלקום תקשורת רבנים הגר''ח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד