כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
השתלטו על הבית

מיליונר התקשר לצבא וביקש מהם להפציץ את ביתו

מיליונר אוקראיני יצר קשר עם צבא אוקראינה בקייב, וביקש מהם להפציץ את ביתו לאחר שגילה פולשים רוסים שהשתמשו בו כבסיס צבאי לירי רקטות. הוא הבין שהרוסים משתמשים בו כבסיס לשיגור טילים לעבר קייב

מיליונר התקשר לצבא וביקש מהם להפציץ את ביתו
הבית שהופצץ צילום: צילום מסך

מיליונר אוקראיני מקייב, התקשר לצבא וביקש מהם להפציץ את הבית שלו, אנדריי סטבניצר תפס את הרוסים במצלמת רשת לאחר שפלשו לביתו, הוא הבין שהרוסים משתמשים בו כבסיס לשיגור טילים לעבר קייב.

איש העסקים אנדריי סטבניצר גילה כי ביתו היפה והגדול הפך לבסיס צבאי, הוא הקריב את הבית היפה שרק זה עתה סיים לבנות כדי להשמיד 12 כלי רכב רוסיים.

"זו הייתה סוג של החלטה ברורה עבורי, אין הרבה דברים שאתה יכול לעשות בימינו כדי לעזור לצבא, וזו הייתה אחת ההזדמנויות שהיו לי", אמר לתוכנית "בוקר טוב בריטניה".

סטבניצר נאלץ לברוח מביתו באוקראינה כאשר חייליו של פוטין פלשו לכפר וכבשו את ביתו ב-5 במרץ. כך דווח ה'דיילי מייל'. סטבניצר השאיר מאחור את מצלמות האבטחה פועלים עם צוות אנשי אבטחה כדי לעקוב אחר ביתו ולשמור עליו, אך הכוחות הרוסים תפסו וחקרו את צוות האבטחה לאחר שפרצו לבית.

מאוחר יותר הוא שמע שהרוסים חיפשו 'הודעות נאציות' בטלפונים שלהם, שאותם השמידו לאחר שלא הצליחו למצוא ראיות לנאציזם. לאחר כמה ימים של שבי, שחררו הכוחות הרוסיים את המאבטחים, ושלחו אותם אל היער שם הם הסתובבו במשך כמה ימים, מכיוון שהטלפונים שלהם הושמדו, הם לא הצליחו ליצור קשר עם אף אחד.

בסופו של דבר, הם הגיעו למקום מבטחים, ועד מהרה יצרו קשר עם המעסיק שלהם. "אם היית שואל אותי לפני חודשיים, מה הייתי מרגיש אם היו אנשי צבא עוינים בתוך הבית שלי, הייתי אומר זעם וכעס", אמר סטבניצר. "עם זאת, זה לא מה שהרגשתי, הרגשתי נגעל, מלוכלך, אני צופה על כמה חיילים שהולכים בתוך הבית שלי".

לאחר שדיבר עם צוות האבטחה שלו ושמע שהם שרדו, המיליונר הגה רעיון. הוא החל לבדוק כל מצלמה בבית בנפרד, אך לאכזבתו מצא את רובן הרוסות. אבל הרוסים החמיצו אחד. מצלמת אינטרנט קטנה עדיין פעלה, ללא ידיעת הרוסים, ואיפשרה לסטבניצר לרגל אחר הפולשים שכובשים כעת את ביתו. מה שהוא ראה זה הרבה אנשי צבא. הם לקחו את רכושו, חיילים רוסים השתמשו בו כמחסן לאחסון חפצים גנובים מאוקראינים שכנים - ערמו טלוויזיות, מחשבים ניידים ואייפדים לחדרים.

לחרדתו, הוא ראה כלי רכב צבאיים חולפים ליד החלון, כולל מערכת משגרי רקטות. הוא הבין שביתו משמש כמגרש לירי רקטות לעבר העיר קייב. הוא אמר שההחלטה היתה פשוטה. הוא העביר את הפרטים על הבית לצבא האוקראיני ואמר להם לתקוף. סטבניצר אמר שזו החלטה פשוטה להגיד לצבא להפציץ את הבית היפה שסיים לבנות.

הוא הצליח לספור את כלי הרכב ההרוסים ממצלמת האינטרנט לאחר שההפצצה הסתיימה. כ-12 כלי רכב צבאיים הושמדו. "זה לא קשור לכסף, זה על מאמץ שהושקע בבית, בדיוק סיימתי לבנות אותו. זה היה בית יפה למעשה אבל אני רוצה לעשות הכל כדי לעזור לאוקראינה לנצח כי אנחנו שומרים על אירופה".

המיליונר מכיר את נשיא אוקראינה זלנסקי באופן אישי ועבד איתו כשהממשלה פיתחה אסטרטגיית מאבק בקורונה לדרום אוקראינה. כך דווח ה'דיילי מייל'. הוא אמר שהוא גאה שיש לו נשיא כמו זלנסקי והודה לבריטניה על תמיכתה במהלך המלחמה, וקרא למדינה להגביר את משלוחי הנשק שלה ואת התמיכה הצבאית באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה הריסת בית פלישה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד