ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

יוזמה בשכונות חרדיות בירושלים: ארגון שמירה פרטי

רבני רמת שלמה החליטו: להפעיל שמירה פרטית שתתמודד עם מכת הגניבות • "הפך לבלתי נסבל וצעקת העשוקים עלתה לפנינו" • בהר נוף ונוה יעקב רוצים להצטרף

צילום אילוסטרציה: בועז בן ארי
צילום אילוסטרציה: בועז בן ארי

בחודשים האחרונים סובלים תושבי שכונת רמת שלמה בירושלים ממכת גניבות. בכל שבת - ולאחרונה גם בימי חול - מתבצעות פריצות לדירות בכל רחבי השכונה.

משפחות רבות חוששות לעזוב את בתיהן, מחשש שיציאתם מהשכונה מתועדת והם יסומנו כיעדים לפריצה. משפחות שמסרו את בתיהן לאורחים שהגיעו לשבות בשכונה לרגל שמחות, סבלו אף הן מפריצה בזמן סעודות השבת.

בעקבות כך נערכו מספר ישיבות של עסקני השכונה עם גורמי הביטחון, מהם הובהר כי אין לצפות שכוחות המשטרה ימגרו את מגפת הגניבות, על אף עבודת השטח המתבצעת מטעמם.

לאור כך הוחלט על-ידי רבני השכונה להפעיל חברת שמירה פרטית, שתבצע סיורים ממונעים באמצעות גויים בשבתות ובמועדים. בנוסף יסתייעו בגורמי חקירה פרטיים על מנת להתחקות אחר מבצעי הגניבות.

בשבוע האחרון קיימו עסקני השכונה התייעצות עם רבנים בנוגע למימון הפרויקט. בהתייעצות הוחלט, כי מכיוון שהדבר כרוך בעלויות כספיות כבדות, כל בית אב ישתתף בסכום שלא יפחות מ- 15 שקלים לחודש.

לצורך הפעלת חברת השמירה מונתה ועדה שתפקח על ההכנסות וההוצאות.

לאור ההחלטה, הופץ השבוע מכתב לתושבי השכונה בשם רבני השכונה הגר"מ אלחדד, הגר"א בר שלום, הגר"מ דייטש, הגר"א דיין, הגר"י הבלין, הגר"א זכריש, הגר"ד זלזניק, הגר"ד מורגנשטרן, הגר"א סמג'ה, הגר"מ פרידלנדר, הגר"ש רבינוביץ, הגר"י שטרן.

"מאחר וריבוי הגניבות בשכונתנו הפך לבלתי נסבל וצעקת העשוקים ודאגת התושבים עלתה לפנינו", כתבו הרבנים, "והנה התארגנו מנכבדי ועסקני השכונה, בהכוונתנו, להיחלץ חושים ולבער הרב מקרבנו ומסביבותינו באופן דחוף על ידי גורמים חיצונים המתמחים בתחום. על כן באנו בזאת לחזק את ידי העוסקים בצרכי ציבור באמונה ולבקש מכל אחד ואחד שישתדל לתת כפי יכולתו וביד נדיבה למצווה חשובה זו, היות ודבר זה הוא צרכי ציבור פשוט שאפשר לתת למצווה חשובה זו מכספי מעשר".

עזרא ברגר, מנהל המינהל הקהילתי רמת שלמה בירך על הכוונה להפעיל חברת שמירה וציין כי המינהל הקהילתי יסייע בכל יכולתו להתארגנות התושבים.

בשכונות הר נוף ונוה יעקב מבקשים גם הם להצטרף לחברת השמירה, זאת בעקבות מכת גניבות המתרחשת גם בשכונות אלה בחודשים האחרונים. מיכאל מלכיאלי, יו"ר המינהל הקהילתי נוה יעקב, אמר: "בימים הקרובים עסקני השכונה צפויים להיפגש עם רבני השכונה, על מנת לדון בעניין ולקבל את הסכמתם למהלך".
משטרה רמת שלמה גנבים שמירה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד