י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בית המשפט גזר: 5 שנות מאסר לערבי שדקר חרדי בשכונת שמעון הצדיק

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר חמש שנות מאסר על עדנאן רג'בי, שדקר חרדי בן 23 בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, כנקמה על מעצרו לצורכי חקירה

צילום  אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ה') חמש שנות מאסר על עדנאן רג'בי, שדקר חרדי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים.

ואלה המעשים: הנאשם נעצר ביחד עם אחרים בחודש מרץ שנה שעברה לצורכי חקירה, ולאחר מכן שוחרר. בסמוך לאחר שחרורו, נפגש רג'בי עם מוחמד שאויש - והשניים קשרו ביניהם לדקור יהודי באמצעות סכין, כנקמה על המעצר.

ביום 19.4.12, בסמוך לשעה 20:00, נפגשו הנאשמים, כאשר כל אחד מהם מצויד בסכין, בסמוך לשער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים, ומשם המשיכו לציר תנועה בשכונת שיח ג'ראח.

למקום הגיע חרדי, כבן 23, ומשהבחינו בו הנאשמים, נגשו לכיוונו, וכשחלפו על פניו, שלפו סכיניהם. שאויש דקר את המתלונן באזור הרגל ופצע אותו פציעה שטחית. רג'בי דקר את המתלונן בבטן העליונה ובכתפו. השניים נסו לבתיהם והותירו את המתלונן מדמם.

עוד בנושא:
מבצעי הפיגוע ב'שמעון הצדיק' הודו: לאומני
נעצרו שני חשודים בפיגוע הדקירה ב'שמעון הצדיק'
"הנחתי היד במקום הכאב והיא התמלאה דם" • בלעדי
"לא נזוז מכאן" • תפילת ליל שבת המונית ב'שמעון הצדיק'
פיגוע דקירה סמוך ל'שמעון הצדיק' • מחבלים דקרו חסיד ברסלב בן 20

כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלונן חבלות בחלל הבטן ובכבד והוא נזקק לניתוח ולטיפול רפואי.

השופט רפי כרמל ציין, כי הנסיבות הן חמורות. "מדובר באירוע שתוכנן כנקמה, נעשה שימוש בסכינים ונבחר קורבן אקראי שנפגע באופן קשה וחמור. העונש הראוי לנאשם זה הנו חמור ואמור להתקיים בחלקו הגבוה של המתחם בין 4 ל-12 שנות מאסר. אולם, מאחר ובעניינו של נאשם 2 הוסכם על עונש של 5 שנות מאסר, שהוא עונש נמוך בהתחשב בנסיבות ובתוצאה, לא ניתן להחמיר עם הנאשם שעניינו נדון היום".

משכך, על הנאשם נגזר מאסר בפועל לתקופת חמש שנים. תחילת מאסרו מיום מעצרו. כן נגזר על הנאשם מאסר על תנאי לתקופת 10 חודשים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור בתוך שלוש שנים מיום שחרורו ממאסר, עבירה מסוג פשע. בנוסף ישלם הנאשם פיצוי למתלונן בסך 4,000 שקל.
בית משפט ירושלים דקירה חרדי שמעון הצדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד