י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תופעה חדשה ביישוב מירון: מכת חזירי בר

תושבי מירון עדים בימים האחרונים לקולות ירי מידי ערב • הסיבה: ציידים מגיעים, על פי בקשת הוועד המקומי, לצוד חזירי בר הנוברים בפחי האשפה שלצד הבתים

מירון. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
מירון. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

תושבי מירון עדים בימים האחרונים לקולות ירי הנשמעים בתוככי היישוב, כמעט בכל ערב. גם אורחים מבחוץ עלולים להיכנס לפאניקה, לשמע צרורות הירי התכופים. אולם אל דאגה, אלו הם בסך הכל ציידים שבאו לצוד... חזירי בר בתוך מירון.

כיצד הגיעו לכאן חזירים?

ובכן, מדובר למעשה בתופעה ישנה, שבימים האחרונים התפשטה לממדים נרחבים שאילצו את ועד היישוב להתערב. חזירי הבר משוטטים בהרים שסביב, ובכל ערב כמעט ניתן היה להבחין פה ושם בחזיר בודד, הנובר יחד עם החתולים בפחי האשפה שלצד הבתים, בניסיון לחזר אחר אוכל.

בעיקר התגברה התופעה במוצאי השבתות, כאשר החזירים 'למדו' כי זהו הזמן שבו פחי האשפה עמוסים לעייפה מכל שאריות השבת. המצב בימים האחרונים הפך, איפוא, לבלתי נסבל. לא נעים ללכת ברחוב באישון לילה ולהיתקל בחיית בר המטיילת בסמוך לבית.

ועד היישוב החליט להזעיק ציידים כדי שינסו למגר או לפחות לצמצם את השוטטות של החזירים ביישוב. מודעה על כך גם נתלתה בפתח היישוב, בה מתבקשים התושבים שלא להיבהל מקולות הירי בלילות הקרובים.

שלושת הציידים - נוצרים - מגיעים בכל ערב, ובאמצעות ג'יפ שעליו הותקנו מקלעים גדולים ומיוחדים הם מבצעים את מלאכת הציד. לאחר הירי הם אוספים את הפגר אל בתיהם. את החיה המובסת הם מניחים על מכסה המנוע וממשיכים אל היעד הבא. כך, אם מתמזל מזלם, הם אמורים לצוד בכל ערב מספר חזירונים.
חזיר ציד ירי אשפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד