י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכת הצתות באלעד: יותר מ-40 פחי אשפה נשרפו

בחודשים האחרונים הוצתו למעלה מ-40 פחים ברחבי אלעד, והתושבים חסרי אונים • דובר תחנת הכיבוי, אורן שישיצקי: "הכבאים מתוסכלים וכועסים. עשוי להביא לפגיעה בנפש"

צילום אילוסטרציה: חדשות 24
צילום אילוסטרציה: חדשות 24

את הסיוט הזה חוו כבר רבים מתושבי העיר אלעד בחודשים האחרונים: ריח חרוך של פלסטיק נשרף, הבנה כי פח הזבל הסמוך לבניין עולה באש ומענה מהיר של הכבאים שרק בנס הצליחו להציל את כלי הרכב הסמוכים או הבניין הצמוד מלעלות בלהבות.

מאז חודש ניסן התריע העיתון המקומי 'השבוע באלעד' שלוש פעמים על הנושא, ופרסם גם את דבריו של רונן סבן, מפקד נקודת המשטרה בעיר, שטען כי קיימת עבודה מודיעינית לאתר את המצית או המציתים הסדרתיים – אך עד עתה איש לא נלכד.

עד כה נשרפו מעל 40 פחים, והעירייה אינה מעבירה תקציב לצורך רכישת חדשים - כך לטענת רמי ארזי, מנהל אגף שפ"ע, ששלח בנושא מכתב חריף ליהודית יוסף, מנהלת מחוז מרכז במשרד הפנים, בו קבל על אוזלת ידה של העירייה בכל הנוגע לרכישת פחי אשפה.

מנהל אגף שפ"ע, רמי ארזי, לא חשש השבוע להתבטא בפומבי בנושא: "לא יכול להיות שהעירייה איננה מאשרת לרכוש פחי אשפה. מדובר על 1,000 שקלים לכל פח, והמצב פה קטסטרופלי", אמר למנדי ריזל. לדבריו, "פניתי גם למשרד הבריאות בעניין, כדי שיעשו משהו בנידון. האשפה המוטלת ברחובות מביאה יתושים, זבובים, מזיקים ומחלות, והעירייה חייבת לאשר את התקציב לרכישת פחי האשפה – במקביל לבלימת התופעה של שריפת הפחים".

השבוע, עם שריפתם של מספר פחים נוספים, שוחח עורך החדשות המקומיות מנדי ריזל, עם אורן שישיצקי - דובר תחנה אזורית פתח-תקווה בשירותי הכבאות וההצלה, ומי שגם תחנת אלעד נמצאת תחת אחריותו.

"בשלושת החודשים האחרונים אנחנו עסוקים בעשרות מקרים של הצתות פחי אשפה. זה מתבטא בכך שבכל לילה לוחמי האש מתחנת אלעד מוזעקים לסדר גודל שבין חמשה לעשרה מקרים, בעיקר בגלל פחים שבוערים. מדובר בתופעה שלא נפסקת והיא מטרידה אותנו מאוד", הוא אומר. לדבריו, "מדובר כאן בתופעה מסוכנת, כיוון ששריפה של פח כזה בסמוך למבנה או מתחתיו יכולה להביא בסופו של דבר לפגיעה בנפש או לאובדן חיי אדם".

בתחנה באלעד עובדים שישה כבאים, אך זו מאוישת בשני כבאים בלבד בכל רגע נתון - והחלפת משמרות מתבצעת שלוש פעמים בכל יממה. השישה אינם תושבי אלעד, ולדברי הדובר, "הם מתוסכלים מאוד וכועסים. אין להם ברירה אלא להגיע לכל קריאה, אבל זה פשוט לא אנושי לטרטר אותם לחינם".

שישיצקי: "הפרטים הועברו למשטרת ישראל כדי שזו תטפל בנושא. זה התפקיד שלה ועליה לבצע כל מיני משימות כדי להביא לתפיסת מי שעומד מאחורי המעשים. אני בטוח שהיא תביא את האחראיים לכך לדין לפני שחלילה נגיע לנפגעים בנפש. אני קורא לציבור באלעד לגלות ערנות ולהבחין באנשים חשודים או באירועים חריגים. במקרה כזה תזעיקו את המשטרה, כדי להפסיק את גל ההצתות".

עירית שמש, מדוברות מחוז מרכז במשטרת ישראל מסרה בתגובה: "משטרת ראש העין מבצעת פעולות גלויות וסמויות ואף נחקרו מספר חשודים בתקופה זו. נושא ההצתות מונח על שולחנו של מפקד התחנה ומצוי בעדיפות".
אלעד הצתות פחים משטרה כבאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד