י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ונדליזם מוסלמי

שברי עתיקות וממצאים ארכיאולוגיים מתגוללים בהר הבית

רשות העתיקות בוחנת את הממצאים הארכיאולוגים שנפגעו בהר הבית במסגרת הוונדליזם האיסלאמי שנועד למנוע עליית יהודים להר הבית לרגל הפסח

שברי עתיקות וממצאים ארכיאולוגיים מתגוללים בהר הבית
אבנים שאגרו המתפללים בהר הבית צילום: דוברות המשטרה

תיעודים של שברי עתיקות המתגוללים ברחבת הר הבית ופורסמו ברשת, עוררו חשש אמיתי לפגיעה בממצאים הארכיאולוגים הנמצאים בהר: מיד עם חשיפת הממצאים פנה אסף פריד ממנהלת הר הבית אל יו"ר רשות העתיקות אלי אוסקוזידו בקריאה להתערב ולהגן על הממצאים שנעקרו מערימות העפר ופוזרו בשטח.

מנהל מחוז מחוז ירושלים ברשות העתיקות עמית ראם הודיע כי הרשות כבר בוחנת את הפגיעה במסגרת האפשרויות השונות העומדות בפניה במקום הרגיש.

מתפללי הר הבית שזיהו את הממצאים העתיקים במהלך העליות המאובטחות להר הבית, התחלחלו ממראות הוונדליזם, וקראו להגדיל את הנוכחות המשטרתית במתחם הקדוש.

בחוות דעת מקצועית של הארכיאולוג צחי דבירה למינהלת הר הבית בקשר לממצא הבולט שנצפה בשטח, זוהה כי מדובר בשריד הבולט כממצא מהתקופה הממלוכית.

מרשות העתיקות נמסר: "רשות העתיקות מפקחת באופן רציף ועקבי על עתיקות הר הבית. היא נמצאת בשטח, ויחד עם המשטרה, מוודאת כי עתיקות הר הבית יישמרו.

עוד מסרו ברשות כי "חשוב להדגיש, כי הפריטים שבתמונות מוכרים היטב וכי הם לא נעקרו במהומות ממבנים עתיקים, כי אם היו חלק ממערום אבנים שעמד בסמוך ופוזר היום. רשות העתיקות, יחד עם המשטרה, תטפל בנושא ותפעל להחזיר את המצב לקדמותו".

 

הר הבית ממצאים ארכיאולוגיים עתיקות וונדליזם טרור מוסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד