י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

החייל שתבע את אבישי חן: "התביעה תפסיק הקמפיין"

החייל החרדי שהגיש תביעה נגד מאייר החרד"קים: "עד שלא הותקפתי גם אני בקריאות גנאי וביריקות, לא תיארתי לעצמי שדבר כזה באמת קורה, חשבתי שהכל 'סיפורים'"

אחת הקריקטורות נגד החיילים. צילום: ארכיון
אחת הקריקטורות נגד החיילים. צילום: ארכיון

"אני מקווה שבית המשפט יפסוק שיש בקמפיין החרד"קים עבירה של פגיעה בחיילים החרדים ולשון הרע, והפסיקה תגרום לכך שמנהלי הקמפיין יחשבו פעמיים לפני שהם מפרסמים כל איור או קריקטורה נגד חיילים חרדים" - כך אומר החייל החרדי שהגיש תביעת לשון הרע בסך 30 אלף שקלים נגד אבישי חן, מאייר עיתון 'משפחה', שאיוריו מככבים בקמפיין.

החייל, בוגר ישיבת 'קול תורה' וכולל בירושלים, הגיש השבוע את התביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר הבירה. "איוריו של חן גורמים עוגמת נפש והשפלה של ממש לחיילים החרדים אשר חשופים לאלימות מילולית ופיזית על בסיס יומי", כתב בתביעה.

החייל הגיב אתמול בשיחה עם חבריו, ששמעו על התביעה שהגיש וחיזקו את ידיו על הצעד שעשה. "הקמפיין הזה זו פגיעה, השפלה וביזוי של חיילים חרדים ברחובה של עיר", הוא אמר, "עד שלא הותקפתי גם אני בקריאות גנאי וביריקות, לא תיארתי לעצמי שדבר כזה באמת קורה, חשבתי שהכל 'סיפורים'".

תביעה נגד מאייר החרדקים: "עוגמת נפש והשפלה"
מביימים הסתה: "צריך וידאו שצועקים עליך חרדק לטלוויזיה" • האזינו


את התביעה הגיש החייל נגד המאייר, מאחר והוא היחיד המזוהה עם הקמפיין באופן רשמי.

"כשפוגעים לבן אדם בכיס", הסביר החייל לחבריו, "אולי הוא יחשוב פעם נוספת".

לדבריו, הקמפיין שגרר עד כה מעשי אלימות מילולית ופיזית, יכול לגרור לתוצאות קשות אף יותר: "כשציבור שלם מוסת הוא פועל בהקצנה וללא מחשבה. בכלל אני חושב שזה קמפיין מטופש. במקום להפנות את החיצים נגד המדינה, הממשלה והגורמים הרלוונטיים, מפנים אותם לעבר חיילים חרדים ובכך מנסים ליצור מצב שהמדינה תחשוש לגייס חרדים".

החייל סבור כי אם בית המשפט יקבל את התביעה, "מנהלי הקמפיין יחשבו פעמיים כשהם יפיצו מודעות ופשקווילים. אין ספק כי איוריו של חן, כפי שהם מציגים את דמות החיילים החרדים, ייתפסו על ידי האדם הסביר כמשפילים ומבזים ועלולים לעשותו מטרה לשנאה".

את תגובתו של אבישי חן לא ניתן היה להשיג.
קמפיין חרד''קים חיילים חרדים תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד