כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ביקורת חריפה

איל הון רוסי תוקף קשות את המלחמה של פוטין

אולג טינקוב, שהקים את בנק טינקוף, מנפיק כרטיסי האשראי הגדול ברוסיה, ונמצא בשנים האחרונות מחוץ למדינתו. תוקף את פוטין קשות. הוא קרא למנהיגי המערב לעזור לסיים את "הסכסוך המטורף הזה"

מוסקבה: אילוסטרציה
מוסקבה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מיליארדר רוסי שספג סנקציות מהמערב בשל מלחמת אוקראינה גינה את הטבח של מוסקבה במדינה השכנה לה וקרא למנהיגי המערב לעזור לסיים את הסכסוך ה"מטורף" הזה. אולג טינקוב, בן ה-54, טען אמש (שלישי) כי 90% מבני ארצו היו נגד החלטת הנשיא ולדימיר פוטין לפלוש לאוקראינה ותיאר את הכוחות הרוסיים כ"צבא מזויף"

הביקורת הנוכחית היא החזקה ביותר עד כה מצד איל הון רוסי. טינקוב, שהקים את בנק טינקוף, מנפיק כרטיסי האשראי הגדול ברוסיה, נמצא בשנים האחרונות מחוץ למדינתו. "אני לא רואה אפילו אחד שנהנה מהמלחמה המטורפת הזאת. אנשים חפים מפשע וחיילים מתים", כתב איש העסקים בפוסט באינסטגרם, וקרא למערב להציע לפוטין דרך מכובדת לסגת.

טינקוב אמר ש"גנרלים רוסים, מתעוררים עם הנגאובר", הם הבינו כעת שיש להם צבא זבל, ואיך יכול להיות שהצבא יהיה טוב אם כל השאר במדינה מטומטם ושקוע בנפוטיזם, עוקצנות ועבדות?" כתב. טינקוב פנה למערב: "המערב הקולקטיבי היקר, בבקשה תן למר פוטין יציאה מכובדת מהמלחמה כדי להפסיק את הטבח הזה. בבקשה תהיו יותר רציונליים והומניטריים".

טינקוב פרש מתפקידו כיו"ר בנק טינקוף ב-2020. הבנק מסר בהצהרה שהוא לא יגיב על "דעתו הפרטית" של טינקוב, והוסיף שהבנק לא קיבל עוד החלטות לגבי פעילתן של חברות תחת המותג טינקוף. "הוא לא עובד של טינקוף, לא היה ברוסיה הרבה זמן והתמודד עם בעיות בריאותיות בשנים האחרונות", נמסר בהודעה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מיליונר טייקון ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד