י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אמירה מקוממת

ח"כ כסיף: יהודים לא צריכים להתפלל בכותל

ח"כ עופר כסיף תקף את מצעד הדגלים המתוכנן היום בבירה: "המשטרה לא נתנה אישור, ובצדק - היא צריכה למנוע את זה פיזית ולא לתת לאנשים לצעוד". הוא הוסיף כי "כל עוד יש כיבוש, יהודים לא צריכים להתפלל בכותל"

ח"כ כסיף: יהודים לא צריכים להתפלל בכותל
עופר כסיף צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאחר שפעילי הימין הודיעו כי הם לא מתכוונים לוותר על צעדת הדגלים סביב חומות העיר העתיקה בירושלים. חבר הכנסת עופר כסיף אמר בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בֺ103fm, כי "כל עוד יש כיבוש, יהודים לא צריכים להתפלל בכותל".

לדבריו, "כשאנחנו מגיעים לאירוע מהסוג הזה, זה לא כדי להתריס, אלא כדי להביע הזדהות עם עם נכבש שסובל מרדיפות יום יומיות, גם מכוחות פשיסטיות. כל מטרת הצעדה היא להראות מי הבוס, המשטרה לא נתנה אישור ובצדק - היא צריכה למנוע את זה פיזית ולא לתת לאנשים לצעוד. האנשים האלה פושעים משום שהם גזענים וכובשים. בעל הבית האמיתי הם הפלסטינים, זהו שטח כבוש. הם חיים בשטח כבוש. אני וחבריי נגד האלימות, אבל חושבים שהאלימות העיקרית היא הכיבוש. השאלה היא איך אנו מגיעים לפשרה צודקת כך שכולנו, שני העמים, נוכל לחיות כאן חיים נורמליים ושלבים - גם הישראלים וגם הפלסטינים".

כאשר נשאל האם היהודים יכולים להתפלל בכותל, השיב חבר הכנסת כסיף כי "כל עוד המצב הוא מצב של כיבוש - מבחינתי זה לא לגיטימי. הכותל הוא שטח כבוש, נקודה. אני לא מדבר על הנושא הדתי, אלא רק על הנושא הפוליטי־לאומי".

 

על הקריאה של חבר הכנסת איימן עודה לערביי ישראל לא להתגייס לצה"ל, אמר: "צריך לדייק באמירה - הוא התכוון לא להתגייס לכוחות הכיבוש. אני בעצמי סירבתי לשרת בשטחים הכבושים וישבתי בכלא. מה שידידי איימן אמר ושכולנו מסכימים איתו, זה שלא צריך לשרת את הכיבוש. אם מדברים על המלחמה בפשיעה או על משטרת התנועה, אף אחד לא יצא נגד זה".

 

הכותל המערבי עופר כסיף מצעד הדגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד