כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בלתי נשכח

שולי רנד אירח את ליפא וזו היתה חוויה נדירה ומיוחדת

חוויה מוזיקלית נדירה שהותירה באלפי המשתתפים טעם של עוד התקיימה אמש על בימת בנייני האומה בירושלים • שולי רנד שאירח את ליפא שמעלצר באולם מפוצץ מפה לפה יצר חוויה מוזיקלית בלתי נשכחת

שולי רנד אירח את ליפא וזו היתה חוויה נדירה ומיוחדת
שולי וליפא צילום: דניאל נפוסי ויצחק הרץ

אמש על בימת בנייני האומה בירושלים התרחש רגע די נדיר במונחים מוזיקליים. האירוע כמובן הוא מופע של שולי רנד שאירח את ליפא שמעלצר באולם מפוצץ מפה לפה עם קרוב ל-2,700 בחורי ישיבות, אברכים, חסידים, ליטאים ספרדים, מכל העדות ומכל החוגים. אבל הרגע הזה שבו נוצר על הבמה החיבור בין שולי רנד לליפא, היה רגע קסום בתכלית. החיבור המוזיקלי היה שונה ולא שגרתי, אחרי שנים רבות של מוזיקה חסידית מוכרת ושגרתית נדמה היה כי אין כבר מה לחדש והנה הגיע הרגע המדויק שהוכיח שלמוזיקה אין גבולות. הלהקה הישראלית של שולי רנד עם הלהט החסידי של ליפא יצרו את השילוב המנצח.

אחד אחרי השני, ביצע שולי רנד את מיטב שיריו מכל הזמנים ׳צדיק׳, ׳בן מלך שעשוי מאבנים טובות׳, ׳ערפל׳, ׳דע בני אהובי׳ ואפילו ביצוע מיוחד לחג הפסח של ׳עבדים׳ מתוך האלבום ׳רצוא ושוב׳. ברגע השיא של האירוע, הזמין שולי את ליפא לדואט מיוחד ללהיט ׳בין קודש לחול׳ ומשם המשיכו השניים למספר ביצועים מיוחדים שנכתבו במיוחד עבור המופע אמש, כולל מילים בעברית שכתב שולי לשיר ׳תרי בדחנא׳ של ליפא וגראמען מופלא שחיבר ליפא ללהיט ׳עוקר הרים׳ של שולי. ליפא כמובן המשיך להלהיב את הקהל עם להיטיו הגדולים 'מזרח', 'גיוועלדיג' ועוד.

התוצאה, כאמור, בלתי נשכחת. חוויה מוזיקלית נדירה שהותירה באלפי המשתתפים טעם של עוד. היכולת של שולי רנד לרתק במשך קרוב לשעתיים את הקהל ולסחוף אותו בשירה אדירה, היא נדירה ובלעדית לו. המסורת הברוכה שהחל המפיק דוד פדידה בחג סוכות האחרון, של מופע של שולי לציבור החרדי בכל חול המועד היא בשורה של ממש לציבור החרדי שוחר התרבות האיכותית. ב״ה הציבור מצביע ברגליו וממלא פעם אחר פעם את בנייני האומה עד אפס מקום בכדי להנות ממופע איכותי שרק יוצר בסדר גודל של שולי רנד יכול לתת.

ליפא שמלצר שולי רנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד