כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברוך דיין האמת

ר' שלמה שהיה מבוני בני ברק הלך לעולמו

הרב ר' שלמה פרידמן ז"ל שבנה בניינים ומוסדות תורה בעיר בני ברק הלך לעולמו בגיל 92. הלווייתו התקיימה אמש מבית הכנסת 'משכנות יעקב' בבני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה 

ר' שלמה שהיה מבוני בני ברק הלך לעולמו
הרב שלמה פרידמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק הלך לעולמו בשיבה טובה הרב רבי שלמה פרידמן ז"ל, מי שהיה מבוני העיר בני ברק והתגורר רוב השנים בעיר גבעתיים, והוא בן 92 בפטירתו. 

נולד ברומניה בא' טבת תר"צ לאביו הרב אליהו פרידמן ז"ל, מוותיקי העיר בני ברק שהיה בלן במקווה ברחוב בארי בעיר. כשנשאל בנו ר' שלמה ז"ל במה זכית להרבות תורה וענה כי הכול בזכות הפעילות של אביו להרבות טהרה בעם ישראל.

המנוח היה מבוני העיר בני ברק ובתי מדרשות ובתי כנסיות, בין היתר את בית הכנסת משכנות יעקב בעיר, וכן את בית המדרש הגדול של הגר"ח גריינמן זצ"ל, אליו היה מקורב מאז צעירותו שהיה מורו ורבו המובהק. כמו כן היה שותף בבניית מוסדות תורה בעיר. 

החזיק הרבה מוסדות תורה, בין היתר את ישיבת אופקים, שם היה בעל חוב של סכום עתק לתנובה והוא נתן להם ערבות של 200 אלף ש"ח בשביל להביא חלב לישיבה.

זכה הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי', בנו הרב פנחס שלום פרידמן מחבר ספרים ומגדולי מחזירי התשובה בראשון לציון, וארבע בנות, לצד צאצאים רבים, אחד מחתניו הגאון רבי אברהם גולדיש.

הלווייתו התקיימה בשעת לילה מאוחרת של יום שלישי ג' דחול המועד לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

עם מורו ורבו הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל.

הרב חיים גריינמן הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד