י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מתיחות ביטחונית ומשבר פוליטי

בנט בראיונות: מה אמר על שקד וסילמן

ראש הממשלה העניק ראיון חג לכאן רשת ב' ולגלי צה"ל בזמן שבאזור שער שכם מתאספים המונים לצעוד עם דגלי ישראל, בנט תקף את ה"קיצוניים" לדבריו מבית, שמנסים לעורר פרובוקציות וכן את מנהיגי המדינות הערביות שלא יפלו לפייק שמפיצים בחמאס | באשר למשבר הפוליטי אמר בנט כי סילמן נכנעה ללחצים איומים אותם עובר בימים אלה גם ניר אורבך, הוא סירב בגלי צה"ל לומר האם שקד התחייבה לו שלא תפרוש מימינה

בנט בראיונות: מה אמר על שקד וסילמן
בנט בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התראיין היום לכלי התקשורת, והתייחס לנושאים הפוליטיים ובראשם לצעדת הדגלים: "עמדתי על זה שמצעד הדגלים יתקיים כמדי שנה ביום ירושלים, אבל לא אתן להפוך את חיי החיילים שלנו למשחק של פוליטיקאים לא אחראיים"

בראיון שנתן לכאן רשת ב' התייחס רה"מ לאירועים בהר הבית: "אנחנו מנהלים את התקופה בנחישות ובאחריות. השנה יצא שפסח הוא גם רמדאן וזה בעיר נפיצה כמו ירושלים. נערכנו לזה. הפלסטינים, ובעיקר חמאס, מובילים מסע הסתה שקרי נגד ישראל שכביכול אנחנו מונעים תפילות. אין לזה שחר. אני קורא למדינות השכנות לגלות מנהיגות וכוח עמידה".

בנט התייחס לזלזול של ח"כ בן גביר בהחלטתו כי יש למנוע ממנו מלהגיע לשער שכם, "אין פה סוגיית מהות אלא פוליטיקה. בשביל פרובוקציה פוליטית של בן גביר או סמוטריץ' לא אסכן את חיי החיילים והשוטרים. אני מדבר על כל מי שרוצה לייצר פרובוקציות כדי להדליק את האזור, לא אתן לזה יד. אני עומד על זה שיהודים יוכלו להמשיך לעלות להר הבית ואפילו במספרים די מרשימים. "חופש הביטוי זה דבר מקודש. עמדתי מול נשיא ארצות הברית והגנתי על הבירה שלנו. החיבור של עם ישראל לירושלים נצחי ונעמוד על זה. בין זה לבין משחקים פוליטיים כמו להקים לשכה בשער שכם - זאת הזיה. זה נועד לצרכים פוליטיים ולא אשחק בחיי האזרחים".

בראיון שהעניק רה"מ בנט לגלי צה"ל אמר, "מצעד הדגלים השנתי יתקיים כסדרו ביום ירושלים. הדבר המרכזי הוא לשמור על ביטחון תושבי הבירה, אי אפשר להתעלם מכך שזו תקופה מאוד רגישה ונפיצה. אנחנו מנהלים אותה ברגישות", "אנחנו ממשיכים בהר הבית במתווה שהחל נתניהו לפני כעשור - בעשרת הימים האחרונים של רמדאן הוא נסגר ליהודים. בשנה שעברה הוא סגר את ההר ל-19 יום, בלחץ חמאס - את זה לא נעשה".

רה"מ בנט הגיב ברשת ב' לטענות לפיהן הוא נכנע ללחצים מצד מועצת השורא של התנועה האסלאמית ורע"ם, וטען כי מדובר בפייק נוסף. לביטחון לא חודר גרם של פוליטיקה. כולנו יכולים להתווכח, אבל תמיד זה לגופו של עניין. כל שחקן בממשלה הזאת יכול להחליט לפרוש ולהוביל את מדינת ישראל לבחירות. אני מקבל את ההחלטות הביטחוניות נטו.

"מי שרוצה לעשות אחר כך משהו פוליטי שיעשה, אני לא שולט בזה ועושה את ההפרדה. אבל אני אומר לכולם - מה שעומד פה על הפרק זה לא ממשלה, אלא ישראל בצומת דרכים - האם נידרדר לימים של כאוס ושיתוק כשכל המדינה בערה, או כולם עכשיו שמים את טובת המדינה מעל הטובה המגזרית שלהם, ימין, שמאל או החבר'ה של מנסור. לא אקבל מאף אחד אולטימטומים. מי שרוצה להוביל את המדינה לתוהו ובוהו - הציבור יבוא איתו חשבון".

על יו"ר רע"ם אמר בנט כי "מנסור עבאס הוא אדם שונה מהחברה הערבית, מנהיג שאומר שהוא מכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי ועושה מהלך היסטורי פוטנציאלי. אבל המבחן עדיין לפני רע"ם - האם יזנחו את המשימה באמצע או שיאחזו בהזדמנות וידאגו לחינוך וכלכלה טובים יותר?".

בנושא התגובות בעולם הערבי על האירועים בהר הבית אמר ראש הממשלה כי "בעולם הערבי נגררו בעיקר בעקבות אל ג'זירה שפשוט מספר שקרים. הם יודעים שזה שקרים, זה קשה. אני אכן מאוכזב מחלק משכנינו, אני מבין שהם תחת לחץ. אני לא הולך לתת ציונים לירדן. הרשות הפלסטינית לאורך כל הדרך מעודדת הסתה, משלמת כספים למחבלים כבר שנים רבות, מסיתה מגיל אפס בבתי הספר. זאת הסיבה שאני לא רואה מקום להיפגש עם אבו מאזן, לא רואה תועלת בזה. יש שיתוף פעולה מסוים, איפה שזה יכול להועיל - אדרבה.

"מבחינתי, מרגע שהעברנו את האחריות על עזה לפלסטינים וחמאס השתלטו ב-2007, מבחינתו הם הריבון שם. אני לא הולך עם זכוכית מגדלת לשאול מי ירה רקטה. לי הייתה מטרה ראשונה קודם כל להחזיר את הביטחון לתושבי הדרום. ירשתי מדינה שבורה ורצוצה. בירושלים הזניקו ח"כים לברוח מהמליאה לחדרי ביטחון. לא הייתי שר ביטחון כשזה קרה. לך תראה מה היה בתקופה שבה הייתי שר ביטחון".

בהמשך התייחס בנט למשבר הקואליציוני ולפרישת יו"ר הקואליציה עידית סילמן, "לא דורש מאף אחד לוותר על האידיאולוגיה שלו, אני כן דורש מכולם להציב את טובת המדינה מעל הטובה הפוליטית. כל אחד צריך לדעת שבעת הזאת יש לעזוב את ענייני הדת והמדינה. עכשיו זה הזמן לצייץ על חמץ? למה? עזבו עכשיו את התחבורה הציבורית בשבת. הממשלה הזאת שמה בצד את הוויכוחים על אידיאולוגיות כדי לקיים מדינה מוצלחת ומשגשגת. אנחנו ב-8% צמיחה, אנחנו יכולים להתגאות בזה. 

"המבחן הוא לא בכל מיני סדנאות של צו פיוס. המבחן האמיתי הוא לשבת ביחד אנשים עם דעות וערכים שונים, אבל שכולם אוהבים את המדינה. החלופה קשה מנשוא. קורא לציבור הדומם - אתם לא יכולים להישאר דוממים יותר. אי אפשר להותיר את המגרש לצווחנים שבמשך השנה החולפת ריסקו את נפשה של סילמן, ועכשיו הם מנסים לעשות את אותו הדבר לח"כ אורבך".

בראיון שהעניק לגלי צה"ל סירב בנט מספר פעמים לבקשה לחשוף את הסיכום שלו עם איילת שקד וסירב לומר האם התחייבה לו שלא תעזוב את ימינה.

נפתלי בנט מצעד הדגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד