י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התרגילים והדרישות

בדרך לפיזור הכנסת: המהלכים הבאים של הליכוד

באופוזיציה ממשיכים לנסות כל העת מתחת לראדר למשוך עוד עריקים בכדי להפיל את הממשלה המקרטעת ויפה שעה אחת קודם. שלל רעיונות ותרגילים עולים ויורדים כשהמטרה העיקרית היא לפחות לשמר את מרחב התמרון של ח"כי 'ימינה' הבדלנים מאימת ההכרזה כ'פורש'

בדרך לפיזור הכנסת: המהלכים הבאים של הליכוד
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

פרישתה של עידית סילמן לפני שלושה שבועות סימנה את סוף דרכה של הממשלה, אמנם כמה שמהלך היה דרמטי ומפתיע, הוא עדיין לא מספיק עוצמתי בכדי לפזר את הכנסת, או להביא ממשלה חלופית, אולם בליכוד לא ממתינים ומתכננים את הצעדים הבאים שיביא לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות.

לצורך פיזור הכנסת דרושה עוד אצבע אחת שתתמוך בהצעה, לצד תמיכה של כל מרכיבי האופוזיציה כולל הרשימה המשותפת, או להביא לכך שחברי כנסת בקואליציה ימנעו או יעדרו מההצבעה שתביא לסיום דרכה של הממשלה.

בקואליציה מבקשים לנצל את הימים שחברי רע"מ זועמים על הנהגת הקואליציה, וברקע הודעתם על הקפאת השותפות בקואליציה, בליכוד מבקשים לנצל את המועד ולהביא בהקדם את ההצעה לפיזור הכנסת להצבעה.

אלא שהכנסת נמצאת בימים אלה בפגרה, ולא ניתן להצביע על חקיקה פרטית ויש להמתין עד לפתיחת כנס הקיץ לאחר החג, כשבמקביל בקואליציה מבקשים לשמור על המומנטום כל העת כדי לנצל את היתרון.

לצורך כך, בליכוד פנו אתמול ליושב ראש הכנסת מיקי לוי בדרישה לכנס את המליאה לדיון פגרה, כדי לשמר את השייח נגד הממשלה. ושמא אף תתבשל האפשרות להצביע על פיזורה בהסכמת הקואליציה בדיון פגרה.

הדיון המתבקש עוסק בשאלת "סיום כהונתה של הממשלה הנוכחית. לאחר ניסיונותיה הרבים, לא ניתן אלא לקבוע כי הממשלה הנוכחית נכשלה בניהול המדינה ובשמירה על ביטחונה, בנוסף הממשלה איבדה את הרוב בכנסת ונאחזת בכסאותיה באופן לא דמוקרטי וחסר תקדים - דבר המחייב דיון דחוף בנושא", כך נכתב בבקשה.

מהלך נוסף עליו דנים בימים אלה בליכוד הוא איוש החברויות בוועדות, בעקבות הזעם בקרב נציגים רבים בקואליציה, ופרישת עידית סילמן, מאמינים בליכוד כי יצליחו להכשיל מהלכים רבים בדיוני הוועדות השונות. שעד כה לא אוישו בעקבות חרם בטענה לחלוקה אי שיוונית מספרית ביחסי הכוחות בוועדות.

בנוסף, בליכוד מתכוונים לאייש את החברויות בעיקר בוועדת הכנסת, גם כדי לסייע לחבר הכנסת עמיחי שיקלי בהליך ההכרזה עליו כפורש, וגם כדי למנוע את הדחתה של חברת הכנסת עידית סילמן מראשות ועדת הבריאות, בקשה שבוודאי תבוא.

איוש הוועדות תאפשר לאופוזיציה לשלוט בכנסת במקרה של פיזור הכנסת, בתקופה שעד הבחירות, כאשר אמנם בראשות הכנסת יעמוד איש יש עתיד מיקי לוי, וייתכן כי לאחר פיזורה הוא לא יאפשר איוש חברי האופוזיציה כחברים בוועדות.

פיזור הכנסת מפלגת הליכוד ממשלת בנט לפיד עידית סילמן עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד