כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ניצולת אושוויץ

שרדה את היטלר, ואת סטאלין: "אני אשרוד גם את פוטין"

אנסטסיה גוליי, בת 96, שהתה במחנה ריכוז הידוע לשמצה ברגן בלזן, ודיברה באירוע לציון יום השנה ה-77 לשחרורו על ידי חיילים בריטים וקנדים.  תקפה את ה"רצח עם נגד האוקראינים" והשוותה את הרוסים לנאצים

שרדה את היטלר, ואת סטאלין: "אני אשרוד גם את פוטין"
אושוויץ צילום: pixabay

אנסטסיה גוליי נאלצה להימלט לגרמניה מאוקראינה לאחר שרוסיה פלשה למדינתה בפברואר האחרון, והיא נאמה בטקס אזכרה לניצולי שואה.

אנסטסיה גוליי, ניצולת שואה בת 96 מאוקראינה, הייתה באושוויץ עם אנה פרנק, ונאלצה לעזוב את אוקראינה בגלל המלחמה. היא שהתה עם אנה פרנק באושוויץ, פרנק הפכה למפורסמת לאחר מותה באושוויץ, לאחר שיומן עם כתב ידה נמצא, ובו היא פירטה את שהיא עוברת עם הנאצים. הקשישה אמרה לאחר ששרדה את סטאלין ואת היטלר, שהיא תשרוד גם את פוטין.

לאחר שנשלחה לאושוויץ היא הועברה מאוחר יותר למחנה הריכוז הידוע לשמצה ברגן בלזן, היא דיברה באירוע לציון יום השנה ה-77 לשחרורו על ידי חיילים בריטים וקנדים. גוליי דיברה על "רצח עם נגד האוקראינים" והשוותה את הרוסים לנאצים, ואמרה: "אין לי מילים למה שעשו מעריצי היטלר מהקרמלין בבוצ'ה ובמריופול". שם נטבחו אלפי אזרחים אוקראינים על ידי הרוסים.

היא הוסיפה: "שרדתי את היטלר, שרדתי את סטלין ואני אשרוד גם את פוטין הזה", ניצולת השואה בת ה-96 נשלחה על ידי הנאצים למחנה הריכוז אושוויץ במהלך מלחמת העולם השנייה, בינואר 1945, בגיל 19. גוליי הייתה שם עם אנה פרנק, שנהרגה במחנה בגיל 15, בפברואר 1945 ויומנה המפורסם פורסם לאחר מותה כספר. כך דווח ה'דיילי מירור'.

מאוחר יותר גוליי נלקחה למחנה ברגן בלזן ונשארה שם עד ששוחררה כעבור ארבעה חודשים, ב-15 באפריל 1945. בטקס האזכרה במחנה ברגן בלזן היא אמרה: "אני לא יכולה לשכוח דקה אחת שביליתי כאן בהמתנה למוות". היא דיברה על הרגע שבו שוחרר המחנה, היא אמרה: "אפילו לא היה לי מספיק כוח להרגיש שמחה". היא רצתה להישאר במולדתה לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה, כאשר רוסיה פלשה ב-24 בפברואר. אבל בגלל תקיפה רוסית בסמוך לביתה, היא קיבלה בלב כבד את ההחלטה הקשה לברוח עם בנה ווסיל ובתה ולנטינה.

חברים גרמנים עזרו לה להגיע לגרמניה. ביוגרפיה של הקשישה בת ה-96 הייתה צפויה להתפרסם בימים אלה, אך כעת נוסף לה פרק נוסף, אחד על בריחתה מאוקראינה.

ניצולת שואה אדולף היטלר ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד