כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תלונה: זייפו מכתב מ'ישראל היום' לרבה של גבעתיים

האם גורמים במועצת עיריית גבעתיים זייפו מכתב בשם 'ישראל היום'? • במכתב, שנשלח אל רבה של העיר, טענו הזייפנים כי הרב אינו משתמש בלשכתו • תלונה הוגשה במשטרה

הרב גליקסברג. צילום: פלאש 90
הרב גליקסברג. צילום: פלאש 90

לפני חודש פינתה המועצה הדתית בגבעתיים את לשכתו של רב העיר האשכנזי, הגאון רבי יוסף גליקסברג, בטענה כי על פי תקנות החוק, גיל 80 אותו חצה הרב לפני כחודשיים הוא הגיל המאוחר ביותר לכהונה אפשרית בתפקיד.

הרב גליקסברג טען, כי כשמונה לכהן כרבה של גבעתיים טרם נכנסו התקנות לתוקף. למרות זאת, תאריך פרישתו של הרב נקבע על-ידי גורמים במועצה וברבנות לחודש אפריל. הרב התעקש שלא לפנות את משרדו, ובמועצה הדתית האריכו את הזמן שנקבע לפינוי החדר, והודיעו כי עליו לפנות את חדרו עד לחג השבועות. משלא עשה זאת, פונו חפציו והחדר ננעל.

מאז הפינוי, לא חזר הרב גליקסברג ללשכתו, אך הוא מתעקש שלא לסיים את תפקידו. אחת הטענות שעלו בשאלה האם הרב אמור לפנות את הלשכה, הייתה כי אין במשרדו של הרב שום שימוש, ואנשים אינם מגיעים להתייעץ עמו. טענה שהוכחשה על-ידי מקורביו של הרב - שאף הוכיחו את הדברים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קיימים גורמים במועצה וברבנות שיעשו הכל כדי לסלק את הרב מתפקידו. לאחרונה שיגרו אותם גורמים מכתב אל הפקס של הרב גליקסברג, בו הזדהו כאנשי מערכת העיתון 'ישראל היום'. במכתב ביקשו את תגובתו של הרב לצורך תחקיר, לטענתם, ולפיו ערכו בדיקה בה התגלה כי הרב אינו מגיע ללשכתו.

ההערכה היא כי שולחי המכתב ניסו ליצור מצג שווא, כאילו לכאורה צדקו בטענה כי הרב אינו צריך את לשכתו. אלא שמאוחר יותר התברר כי המכתב מזויף.

בכירים ב'ישראל היום' שחשפו את הזיוף, הגישו תלונה במשטרה.

הרב גליקסברג עצמו סיפר, כי כשקיבל את המכתב הוא לא ידע אם הוא מזויף, אך הוא לא הגיב לשולחים.
ישראל היום הרב יוסף גליקסברג גבעתיים מכתב תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד