י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ראשי נפץ גרעיניים

רוסיה ערכה ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי

על רקע המתיחות הגבוהה בין רוסיה למערב, ואזהרותיה של רוסיה מפני משבר גרעיני, הודיעה אתמול רוסיה על שיגור מוצלח של טיל בליסטי בין יבשתי (ICBM) המסוגל לשאת כמה ראשי נפץ גרעיניים ולחמוק ממערכות נגד טילים ברחבי העולם

רוסיה ערכה ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי
שיגור טיל צילום: Haim Azulay /Flash90.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול, כי הטיל החדש שרוסיה ניסתה "יכריח את כל מי שמנסה לאיים עלינו לחשוב שנית". מהפנטגון נמסר כי רוסיה הודיעה לארה"ב מראש על הניסוי, שנתפס בוושינגטון כניסוי שגרתי.

הטיל הבליסטי, הסארמאט, שוגר מצפון מערב רוסיה לעבר מטרה בחצי האי קמצ'טקה, כ-5,600 ק"מ מזרחית משם. זה היה השיגור הראשון של הטיל, כך לפי משרד ההגנה הרוסי. פוטין הזכיר את שמו כבר ב-2018. למרות השיגור המוצלח, במשרד ההגנה הרוסי מסרו כי "נדרשות בדיקות נוספות" ונראה שהטיל עדיין לא מוכן לשימוש מבצעי.

במקביל, נמשכה אתמול הלחימה באוקראינה בה נראה כי הרוסים מגבירים את קצב המתקפות לאחר התארגנות מחדש. מפקד הכוחות האוקראיניים במפעל הפלדה אזובסטאל שבמריופול הנצורה ביקש אתמול מהקהילה הבינלאומית להתפנות למדינה שלישית ואמר כי "האויב גדול מאיתנו פי עשרה".

סרהיי וולינה, מפקד החטיבה הימית ה-36 של צבא אוקראינה, אמר כי "אנחנו קוראים לכל מנהיגי העולם לעזור לנו". וולינה אמר כי הכוחות האוקראיניים מגינים על מתקן אחד בלבד, מפעל אזובסטאל, שם מסתתרים גם אזרחים בנוסף לחיילים. וולינה קרא לקהילה הבינלאומית לעזור להם לצאת מהמפעל, ואמר שיש במקום יותר מ-500 חיילים פצועים ועוד מאות אזרחים שאותם יש לפנות למדינה שלישית."יכול להיות שזו הקריאה האחרונה שלנו לעזרה, אנחנו כנראה בימינו האחרונים.

ראש הוועדה לזכויות אדם בפרלמנט בקייב טען אתמול כי חצי מיליון אוקראינים הועברו לרוסיה ללא הסכמתם. "הם הועברו לרוסיה בלי שנתנו את הסכמתם, וכעת לא ניתן ליצור איתם קשר", אמר מיקיטה פוטוראייב לחברי הפרלמנט האירופי, וקרא לצלב האדום לנסות וליצור קשר עם אותם אזרחים, אותם כינה "נעדרים".

במקביל, ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על רוסיה, על פי הודעת משרד האוצר האמריקאי. הסנקציות כוללות גם עיצומים על עשרות יחידים, בהם האוליגרך הרוסי קונסטנטין מאלופייב שהואשם על ידי ארה"ב בתחילת החודש כי הפר את הסנקציות שהוטלו קודם לכן. סנקציות נוספות הוטלו על הבנק הרוסי Transcapitalbank ועל חברת הכרייה BitRiver הדיגיטלית

מלחמת אוקראינה רוסיה טיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד