כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צבועים, צבועים • כשעיריית ת"א עוקפת את פסק בג"ץ

צביעות במיטבה: אותם אישים חילונים שרוממות בג"ץ נישאו בגרונם בעת פרשת עמנואל, מוכנים לפתע לחפש מסלול עוקף בג"ץ בפסיקת השבת • אי אפשר לאחוז בשני קצוות המקל

צבועים, צבועים • כשעיריית ת"א עוקפת את פסק בג"ץ

במדינת ישראל כמעט ולא נשארו "פרות קדושות" - אין כמעט אף גוף ציבורי במדינה שלא זוכה לביקורת כזו או אחרת, בתקשורת או על ידי הציבור.

נהוג לחשוב כי כשמדובר בבג"צ, מדובר בגוף השיפוטי העליון במדינה, שהחלטותיו הן שקובעות, גם אם החלטה כזו או אחרת איננה לרוחו של אי מי.

כאשר בג"צ לדוגמא דן בעניין הסמינרים בעמנואל, ואף הכניס הורים לכלא, הציבור החילוני הבהיר כי מדובר בהחלטה מחייבת ולגיטימית, ועל כן על הציבור החרדי לקבל את הפסיקה גם אם היא הייתה מוטעית, משום שהחלטת בג"צ היא סופית ואין עליה עוררין.

אלא שלפתי מתגלית צביעות של ממש אצל חלק מאישי הציבור החילוניים, שקיבלו בימים האחרונים פסיקה מעוררת כבוד של בג"ץ על חשיבותה של השבת, תוך שבג"ץ מחייב את עיריית ת"א לאכוף בעונשים מרתיעים את בעלי העסקים הפותחים את חנויותיהם בשבת, ואינו חוסך את שבטו מהתנהלות העירייה עד כה, כשהיא מתעלמת במופגן מחוקי עזר עירוניים הקיימים שנים רבות.

לכאורה היה אפשר להניח כי גם אם חלק מהציבור החילוני אינו מרוצה מהחלטת בג"צ, הרי שעל פי התנהלותם בעבר - כאשר ההחלטות יצאו נגד הציבור החרדי, או כאשר בג"צ נתן פסיקה אשר התאימה להשקפת עולמם - התמיכה בבג"צ הייתה גורפת, וכל ביקורת אשר הועלתה על החלטות אלה נדחו באופן גורף, משום ש"ברגע שבג"צ נתן החלטתו הרי יש לקיימה ככתבה וכלשונה", ובוודאי "השופטים בבית המשפט העליון 'ישבו על המדוכה' ורק לאחר בדיקה מעמיקה נתנו את החלטתם".

אך עתה, הודיעה עיריית ת"א ללא כל בושה, כי היא אינה מתכוונת לקיים את החלטת בג"צ, והיא מחפשת דרכים לעקוף אותה. וכאן ישאל השואל, במה שונה בג"צ עמנואל וחוק טל מבג"צ השבת???

התשובה לצערי ברורה, אין כל שוני, אך בהתנהלותם של עיריית ת"א ונציגי הציבור, מוכיחים הם בעליל כי טענותיהם הנחרצות והצידוד הקבוע בסמכותו של בג"צ כאשר הפסיקה נגד החרדים, הינם טענות סלקטיביות שאין בהם מאום.

כדאי מאוד שהציבור החילוני יבין שאי אפשר "לאחוז במקל בשני קצותיו", ובאם הם סוברים כי בג"צ הוא הגוף השיפוטי המכריע, עליהם לקבל "ללא כחל וסרק" את כל החלטות בג"צ, גם אם אינן תואמות להשקפת עולמם החילונית.

בנוסף, כדאי מאוד שכל בר דעת שהיהדות חשובה לליבו, דתי, חרדי או חילוני, שקיום עם ישראל כעם יהודי ודמוקרטי (בסדר הזה) יקרא את פסק דינו של בית המשפט העליון, למען יבין - אם לא הבין עד היום - כי השבת היא ערך עליון להמשך היותנו אומה יהודית המובדלת מכל העמים, וכל ניסיון לעשות "הנחות" בעניין הזה - נידון לכישלון חרוץ.
אוסדיטשר שבת בג''צ פסק עיריית ת''א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד