י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המיזם החב"די כבש את הערים

שלושים ערים ומועצות מקומיות חתמו על הצהרת החינוך

מתנת יום הולדת לרבי מליובאוויטש: שלושים עיריות ומועצות מקומיות חתמו על הצהרת החינוך של הרבי. זאת בעקבות הצהרת החינוך ההיסטורית שהתקיימה לראשונה בהשתתפות הנשיא. בראש העין הביעו התנגדות בטענה כי מדובר במהלך 'מיסיונרי ובהדתה' אך בהמשך הסירו התנגדותם

שלושים ערים ומועצות מקומיות חתמו על הצהרת החינוך
ראשי חב''ד עם נשיא המדינה צילום: קובי גדעון/ לע"מ

להפתעה כזו אפילו בחב"ד לא ציפו: בעקבות המחווה המיוחדת של נשיא המדינה מר יצחק הרצוג לקיים אירוע מרשים בו הכריז בהצהרה מיוחדת על יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש י"א בניסן כיום החינוך הלאומי של ישראל לכבוד ציון 120 שנה להולדת הרבי מליובאויטש.

נוצר אפקט דומינו אדיר ובו כל ראשי הערים המרכזיות בישראל והמועצות המקומיות הצטרפו למהלך וקראו לתושבי עירם לציין את היום הזה כיום החינוך של העיר.

ליוזמה הצטרפה אף מועצת הרבנות הראשית שפרסמה מינשר מיוחד עם הצהרת החינוך לכבוד הרבי.

היוזמה המקורית של "הצהרת החינוך" מקורה בכלל בארה"ב, מאז הנשיא קרטר כל שושלת נשיאי ארצות הברית חתמו על הצהרה כזו לכבוד הרבי מליובאוויטש, מטרתה של ההצהרה לקרוא לעם להתבונן בקריאתו של הרבי ש"חינוך אנינו הקניית ורכישת ידע בלבד, חינוך בראש ובראשונה הינו הקניית ערכים של צדק ויושר ומוסר, העולם נמצא במירוץ של קניית ידע המשמש כמנוע של הכלכלה והטכנולוגיה אך רבים שכחו כי הבסיס לחיים בעולם הזה לזכור שהעולם אנינו ג'ונגל ויש בעל הבית לבירה זו והחיים חייבים להיות מבוססים על ערכי חינוך ומוסר". 

אך כמו כל יוזמה מתגלגלת יש לה מתנגדים,  הנהגות הורים מ-6 בתי ספר ומחזיק תיק החינוך בראש העין שלחו מכתב זועם לראש העיר בעקבות ההחלטה לציין 120 שנה להולדתו של הרבי בבתי ספר. הם דרשו שיחזור בו מההצהרה: "ניסיון מיסיונרי בוטה להדתה".

הנהגות הורים משישה בתי ספר בראש העין מתחו ביקורת חריפה על החלטת ראש העיר להקדיש יום חינוך למורשת הרבי מלובביץ', שפורסמה בוואלה!. במכתב ששלחו לראש העיר שלום בן משה דרשו לבטל את התכנית בטענה לפגיעה בחופש הדת, והבהירו כי יפעלו נגדה במקרה שלא יחזור בו. אך לאחר שהוצג לפניהם המעמד ההיסטורי שארגן נשיא המדינה נאלצו לחזור בהם.

מאחורי היוזמה הגדולה הזו  עומד יו"ר חב"ד בישראל הרב יוסף יצחק אהרונוב כמי שעומד מאחורי היוזמות הגדולות של חב״ד בישראל קיבל במשך השנים עיטורים ותעודות מממשלת ישראל על פועלו.

נכון להיום ערכו את הטקס בעירם וחתמו על הצהרת החינוך לבוד הרבי ראשי הערים בערים הבאות:

ירושלים
תל אביב
חיפה
רמת גן
רמת השרון
חולון
חדרה
אשדוד
ראשון לציון
ראש העין
מודיעין מכבים רעות
ביתר עילית
כוכב יאיר
אור יהודה
מגדל העמק
לוד
עכו
נשר
טבריה
צפת
קרית מלאכי
קרית גת


וכן
מועצה אזורית גליל תחתון
שדות דן
שפיר
חוף אשקלון
שומרון
מטה בנימין
אליכין

ובראשם, הרבנות הראשית לישראל, נשיא המדינה והמרכז השלטון המקומי בישראל. 

חב"ד רשויות מקומיות יצחק הרצוג יוסף יצחק אהרונוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד