י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא התגלו ממצאים חריגים"

בת ה-3.5 לגמה חומצה מסוכנת וניצלה בנס

אנאל שריקי בת ה-3.5 מנתיבות, לגמה חומר מסוכן בערב החג והובהלה לבית החולים | לאחר זמן מה החלה לקבל תסמינים שהצביעו על כשל כלייתי | בחסדי שמיים לאחר טיפול מקצועי של רופאי בית החולים ניצלו חייה 

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

נס הפסח של אנאל: מעט לפני ליל הסדר אנאל שריקי, בת ה-שלוש שנים וחצי, לגמה בטעות מחומר מסוכן. לאחר שהחלה לחוש ברע, הובהלה באמבולנס למלר"ד ילדים בסורוקה ובהמשך אושפזה לטיפול והשגחה במחלקת ילדים ד׳ במרכז סבן לילדים.

ד"ר סיהאם אלעמור שטיפלה בילדה שהובהלה לביה"ח סיפר על האירוע: "אנאל לגמה מחומר שהיה מיועד לשימוש קוסמטי והוא למעשה חומצה מסוכנת. בהתחלה חששנו מפגיעה במערכת העיכול, ולאחר בדיקות והתייעצויות עם מומחי אף-אוזן-גרון וגסטרו, לא התגלו ממצאים חריגים".

אך כאן החלה תפנית חריגה: אלעמור מספר כי לאחר זמן החלו תסמינים שהצביעו על כשל כלייתי. "פנינו למכון הארצי למידע בהרעלות", מספרת ד"ר אלעמור, "שלחנו להם בדיקות ובהמלצתם ובהחלטה משותפת הוחלט על שימוש באנטידוט. במשך כל האשפוז היינו עם יד על הדופק כי לא הכרנו את החומר שהיא שלגמה וחששנו מנזק לכליות".

בעקבות קבלת האנטידוט המצב אכן השתפר, ולאחר מספר ימים של ניטור אתמול סופסוף שוחררה אנאל לביתה בנתיבות, שם היא והוריה, אסף וליז, יחגגו בחיק המשפחה. "זה היה שבוע מתוח מאוד ואין לנו ספק שהיה כאן נס עצום. אנו אסירי תודה לבורא עולם ולד"ר אלעמור ולכל הצוות במחלקה על הטיפול המקיף והמסור" מסרו בהתרגשות בני המשפחה.

 

 

נס חומר מסוכן ילדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד