כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הישיש שחשף את סודו של האדמו"ר מסאטמאר

האדמו"ר מסאטמאר הגיע לניחום האבלים בבית יליד סאטמאר שהתפלל בבית המדרש בו שימש אביו, בעל ה'ברך משה' זצ"ל, כרב • ואז הפתיע אותו אחד המנחמים

האדמו"ר מסאמר
האדמו"ר מסאמר

לפני ימים אחדים, הגיע האדמו"ר מסאטמאר לניחום האבלים בבית הרה"ח רבי יששכר הוזנפלד ז"ל שנפטר בגיל 88. הנפטר היה יליד סאטמאר, ולאחר השואה היגר לארצות הברית, והתפלל בבית המדרש סיגעט בבורו-פארק, שם שימש האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל בעל ה'ברך משה' כרב עד הסתלקותו של דודו האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל בעל ה'דברי יואל', אז עלה על כסאו כממלא מקומו.

בבית האבלים ציפתה הפתעה של ממש לאדמו"ר ומלוויו, כאשר בדיוק ישב שם ישיש, מוותיקי מתפללי בית המדרש סיגעט, שהזכיר לאדמו"ר דבר שלא היה ידוע מעולם.

אותו יהודי הזכיר לאדמו"ר, כי בכל שנה בליל הקדוש של יום הכיפורים, לאחר שסיימו להתפלל ערבית ואמירת שיר הייחוד, התיישב האדמו"ר שיבלחט"א, שהיה אז בחור צעיר, יחד עם הנפטר והחלו ללמוד בחברותא מתחילת מסכת יומא, פרק אחר פרק, בהתמדה רבה במשך כל הלילה. לקראת תחילת תפילת שחרית, סיימו השניים את הלימוד.

האדמו"ר, שכנראה לא חש בנח מפרסום הסיפור, הסב פניו לעבר היהודי המנחם ושאל אותו בתמיהה: "זאת מניין לך? מי סיפר לך? מה? ראית את זה?..."

היהודי לא מצא לנכון לסתור את דברי האדמו"ר, אך חיוכו הרחב אישש את נכונות הסיפור.
סאטמר ניחום אבלים יומא לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד