כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
זיקוק מסוכן

פיצוץ במחסן זיקוק נפט בלתי חוקי הרג יותר מ-100 בני אדם

האבטלה והעוני הפכו את הזיקוק הבלתי חוקי לעסק אטרקטיבי בניגריה. הנפט הגולמי מגיע מרשת של צינורות בבעלות חברות נפט גדולות, התהליך המסוכן הוביל לתאונות קטלניות וזיהם את האזור, והביא למותם של יותר ממאה בני אדם

פיצוץ במחסן זיקוק נפט בלתי חוקי הרג יותר מ-100 בני אדם
אילוסטרציה צילום: unsplash

פיצוץ במחסן זיקוק נפט לא חוקי במדינת ריברס בניגריה הרג יותר מ-100 בני אדם במהלך השבת, התפרצות השריפה התרחשה באתר לא חוקי והיא שהובילה לשריפה ההמונית. כך אמר הממונה על משאבי הנפט של המדינה, גודלוק אופיה. האבטלה והעוני הפכו את זיקוק הנפט הגולמי הבלתי חוקי לעסק אטרקטיבי אך עם השלכות קטלניות.

נפט גולמי מרשת של צינורות בבעלות חברות נפט גדולות, עובר זיקוק, ומשם למיכלים מאולתרים. התהליך המסוכן הוביל לתאונות קטלניות רבות וזיהום אזורי שכבר הוכה בדליפת נפט באדמות חקלאיות. כך נמסר מהמרכז להגנה על הסביבה בניגריה.

כלי תקשורת מקומיים מדווחים, כי זאת לא הפעם הראשונה שמדינת ריברס בניגריה סובלת מפיצוץ נפט, כמה כלי רכב שעמדו בתור לרכישת דלק לא חוקי נשרפו בפיצוץ באוקטובר האחרון, לפחות 25 בני אדם, כולל כמה ילדים, נהרגו בפיצוץ ובשריפה בבית זיקוק לא חוקי. בפברואר האחרון, הרשויות המקומיות אמרו שהחלו לנסות לעצור את זיקוק הנפט הגולמי שנגנב, אך ללא הצלחה ניכרת.

גורמים ממשלתיים מעריכים כי ניגריה, יצרנית ויצואנית הנפט הגדולה ביותר באפריקה, מאבדת בממוצע 200,000 חביות נפט ליום - יותר מ-10% מהייצור במכירה לא חוקית.

פיצוץ ניגריה מאגר נפט דליפת נפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד