כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחשש לנפילת סודות

פוטין פתח במבצע להריסת ספינת הדגל של צי הים השחור שהוטבעה

נשיא רוסיה פוטין פתח במבצע להריסת ספינת הדגל של צי הים השחור שלו שהופצץ וניזוק וזאת בכדי לאבטח סודות צבאיים, כולל מכשירי קודים, טילים שלא התפוצצו, ואולי אפילו ניסיון להחזיר גופות מלחים מתים הביתה

פוטין פתח במבצע להריסת ספינת הדגל של צי הים השחור שהוטבעה
אילוסטרציה צילום: pexels

ספינות חילוץ וצוללת נשלחו לאתר הטביעה של הספינה 'מוסקבה' הטבועה כ-150 קילומטרים מחופי אודסה, בסבסטופול, בסיס הצי הגדול בחצי האי קרים שסופח לרוסיה, כך דיווח מגזין 'פורבס'. על פי הדיווח, פוטין מקווה למצוא מכשירי רדיו וקודים סודיים - כמו גם כל כלי נשק או יומני הספינה שעשויים לעניין מעצמות זרות.

בחיפושים משתתפת ספינת 'קומונה' באורך 315 רגל, שנבנתה לפני 110 שנה עבור הצי של הצאר ניקולאי השני ושירתה בצי הקיסרי והסובייטי במהלך שתי מלחמות העולם, תפקידה לשחזר כלי שיט ומטענים שטבעו.

אבל מכיוון שמוסקבה נמצאת בסביבות 160 רגל מתחת למים, מומחים מאמינים שלא סביר שקומונה תצליח להציל את הספינה כולה. פקיד הגנה אמריקאי אמר ל'פורבס': "זו תהיה משימה הנדסית עצומה, לנסות להעלות את הספינה הזו אל פני השטח. לא ראינו שום אינדיקציה שהם גילו עניין לעשות את זה".

ה'דיילי מייל' מדווח, כי המשפחות הזועמות של המלחים הרוסים שחיפשו נואשות אחר בניהם שלדבריהם שירתו על ספינת המלחמה מוסקבה לפני טביעתה, זעמו על "שקרים" ו"בריונות" מצד הקרמלין לאחר שפוטין הבטיח להן שבניהן שלא יישלחו לאזור המלחמה באוקראינה.

כמה קרובי משפחה הוזהרו שהם לא יקבלו 'פיצוי' כספי על מותם של יקיריהם אם יפנו לתקשורת. למרות זאת, דמיטרי שקרבץ האמיץ, אביו של יגור שקרבץ, אחד המלחים שנעדר, פתח בקמפיין כדי להוציא לאור את האמת על מה שקרה לספינת המלחמה - ולבניהם - מול חומה של ערפול מצד השלטונות הרוסיים. הוא אמר ל-Current Times: "צריך להעניש את כל האשמים על מה שהם עשו. או יותר נכון, מה הם לא עשו".

עוד דווח, כי לקח לצבא הרוסי יותר משבוע להכיר בכך שחייל אחד מת ומאות נעדרים, לאחר שהספינה, אחת מסיירות הדגל של רוסיה, טבעה בים השחור, לפי הדיווחים כתוצאה מפגיעת טילים אוקראינים.

מוסקבה ספינת טילים מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד