י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"נהנים להרוג"

3,000 שכירי חרב מכוח וגנר נהרגו באוקראינה

הנשיא פוטין שלח כמעט 8,000 שכירי חרב מקבוצת וגנר הידועה לשמצה שמבצעת פשעי מלחמה לאוקראינה, כדי לסייע לרוסיה לנצח את אוקראינה, אך הקבוצה ספגה אבדות כבדות, כך נמסר לחברי פרלמנט בריטיים

3,000 שכירי חרב מכוח וגנר נהרגו באוקראינה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

במתן עדות לוועדת החוץ של הפרלמנט הבריטי, כריסטו גרוזב, מנהל חברת חקירות, נאמר כי כ-3,000 חברי ארגון כוח וגנר, הצבא הפרטי של פוטין נהרגו בשדה הקרב. כך דיווח ה'דיילי מייל'. כוח וגנר הוא צבא פרטי שמבצע עבודות מלוכלכות עבור פוטין, כך שרוסיה לא נקשרת למעשי הזוועה ופשעי המלחמה שהם עושים. מספר עיתונאים שניסו לחקור אחר הקבוצה, מצאו את מותם בנסיבות מסתוריות.

הקבוצה האפלה נקשרה לשורה של רציחות, ופשעי מלחמה ברחבי העולם. לפני אוקראינה, הם היו פעילים בסוריה, ופיתחו מוניטין של אכזריות, לוחמי וגנר נפרסו גם במאלי שבאפריקה, וסייעו לחונטה הצבאית שהפילה את הממשלה בהפיכה צבאית ב-2020.

גרוזב אמר כי מקורות בקבוצת שכירי החרב, אמרו להם שהמספרים הנלחמים לצד הכוחות הרוסיים היו "גבוהים בהרבה" ממה שציפו. הם כללו 200 אנשי צוות שנשלחו לקייב לפני המלחמה כדי להתנקש בחייהם של דמויות פוליטיות, כולל נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, אך הם התגלו וחוסלו על ידי האוקראינים. כוח וגנר גם נכח בבוצ'ה, שם התגלו פשעי מלחמה נוראיים. גרוזב אמר שאחד מחברי הקבוצה לשעבר אמר להם שחלקם בחרו להילחם כי הם "נהנים להרוג".

"הוא אמר שבערך 10% עד 15% הם סוציופתים, אנשים שהולכים לשם רק בגלל שהם רוצים להרוג. הם צמאי דם, הם לא רק מכורים לאדרנלין", אמר לוועדה. ד"ר שון מקפייט, עמית בכיר בצוות החשיבה של המועצה האטלנטית ופרופסור באוניברסיטת ההגנה הלאומית של ארה"ב, אמר שהאכזריות של הקבוצה בסכסוכים כמו מלחמת האזרחים בסוריה היא "חלק מהותי של הקבוצה", עד שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעצמו היה מודאג מהם.

"אם תסתכל על בוצ'ה ומקומות אחרים, היה שם את אותה דפוס שראית בסוריה, שם היו מתחקרים, מענים ועורפים ראשים של אנשים", אמר. "אחת הסיבות שאני חושב שזה הפך לאחד מהנשק של פוטין היא, שזה מאפשר הכחשה של כישלונות בשטח".

מייסד ומנהיגו של כוח וגנר הוא דמיטרי אוטקין, סגן אלוף לשעבר מהכוחות המיוחדים של רוסיה. אוטקין הוא ניאו-נאצי ותואר על ידי עיתון רוסי כבעל הערכה ל"רייך השלישי" עם קעקועים נאציים על כתפו ונשר על חזהו. סימן היכר של נאצים. שכירי חרב אינם חוקיים ברוסיה, אך פוטין השתמש בכוח וגנר כדי למחוץ את המורדים הסורים ואף העניק לאוטקין מדליה. כך דווח ה'דיילי מייל'.

פקיד אירופי, שדיבר בעילום שם, אמר שלרוסיה יש 10,000 עד 20,000 לוחמים זרים באזור דונבאס המזרחי של אוקראינה. הפקיד אמר שהם שילוב של שכירי חרב מקבוצת וגנר הפרטית של רוסיה ולוחמי פרוקסי רוסים מסוריה ומלוב.

בסימן שעלול להדאיג את ממשלת סוריה, רוסיה הפחיתה משמעותית את פעילותה בסוריה מאז החלה המלחמה באוקראינה, עם פחות תקיפות אוויריות נגד דאעש או עמדות אופוזיציה באידליב.

כח וגנר מלחמת אוקראינה רוסיה שכיר חרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד