כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הרס לו את התוכניות

מקרון זעם על נסיעתו של בוריס ג'ונסון לקייב

על פי הדיווחים בבריטניה, נשיא צרפת זעם כשראה את הביקור הסודי של בוריס ג'ונסון בקייב, מקרון התפרץ לעבר יועציו: "הוא בעצם לא עשה הרבה" | מנגד, ג'ונסון זכה לשבחים על ביקורו החשאי בבירת אוקראינה

מקרון זעם על נסיעתו של בוריס ג'ונסון לקייב
זלנסקי וג'ונסון ברחובות קייב צילום: דוברות ראש ממשלת בריטניה

נשיא צרפת זעם לאחר שראה את ראש הממשלה הבריטי מגיע לאוקראינה כדי להראות סולידריות עם וולודימיר זלנסקי.

נשיא צרפת עמנואל מקרון שמתמודד היום לקדנציה נוספת מול מרין לה פן מהימין הקיצוני, תכנן נסיעה לקייב כדי להיות המנהיג בפועל של האיחוד האירופי ולחזק את התמיכה בו בבחירות שמתקיימות היום. אך בוריס ג'ונסון הקדים אותו.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון "חתך את הדשא מתחת לרגליו", כתב העיתון הסאטירי הצרפתי Le Canard Enchaine. ה'דיילי מייל' מדווח, כי מקרון התפרץ לעבר יועציו: "זה כל כך מעצבן לראות שלג'ונסון עדיין יש את היכולת הזו לשים את עצמו בראש ובמרכז כשהוא למעשה לא עשה הרבה מאז תחילת המלחמה, ג'ונסון פשוט עושה את ג'ונסון, זה פופוליזם".

בעוד מקרון עסוק עם הבחירות. שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין יבקרו היום בקייב, במהלך מסיבת עיתונאים בקייב בשבת, אמר זלנסקי כי שניהם האישים הבכירים יגיעו היום ב-24 באפריל. הביקור שלהם יסמן ביקור של בכירים בממשל ארה"ב שביקרו במדינה מאז תחילת המלחמה. במרץ האחרון נפגש בלינקן לזמן קצר עם שר החוץ של אוקראינה בגבול אוקראינה-פולין.

אתמול (שבת) אמר נשיא אוקראינה: "מחר מגיעים אנשים מארה"ב, אני אפגוש את שר הביטחון ושר החוץ, מר בלינקן, אני חושב שאנחנו נחכה שיהיה בטוח יותר להגעת נשיא ארה"ב לכאן כדי לתמוך באנשי אוקראינה". ארה"ב לא הגיבה על הדיווח על כך. ועל דבריו של זלנסקי. ארה"ב בדרך כלל לא מכריזה על ביקורים באזורי לחימה פעילים של בכירים עד שהם כבר על הקרקע או עוזבים את האזור.

עמנואל מקרון בוריס ג'ונסון מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד