ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מי תפרוש קודם מהקואליציה?

שיקלי חושף: ההצעה מבנט בתמורה לפרישה

חבר הכנסת עמיחי שיקלי חושף כי ראש הממשלה הציע לו תפקיד מחוץ לכנסת, כדי שיתפטר ובכך יכניס ח"כ שיהיה נאמן לו: "סרבתי לתפקיד קונסול בתמורה לעזיבת הכנסת". הוא התייחס לממשלה ועל האפשרות שאביר קארה יפרוש ממנה: "הסיכוי הוא אפס"

שיקלי חושף: ההצעה מבנט בתמורה לפרישה
נפתלי בנט/עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הדיון בבג"צ בעניין בקשתו לזמן את רה"מ לדיון על הכרזתו כפורש, חבר הכנסת עמיחי שיקלי חושף כי הוצע לו תפקיד מחוץ לכנסת בתמורה לפרישתו מהקואליציה.

שיקלי אמר בראיון ל'קול חי': "בנט הציע לי תפקיד משמעותי מחוץ לכנסת כדי שיוכל להכניס עוד ח"כ שיעשה מה שהוא רוצה. אמרתי שזה לא בא בחשבון". בראיון לקול ברמה הוא סיםר כי ההצעה הייתה לתפקיד קונוסול, אך הוא סירב.

"ראית דוגמא חיה לזה כשרינאווי זועבי ממרצ הצביעה פעם אחת נגד עמדת הקואליציה וזכתה להיות קונסולית בשנחאי. שנבין איך ממנים פה אנשים לתפקידים רגישים. הציעו לי עוד כל מיני דברים – תצביע איתנו פה ושם ולא נפריש אותך".

הוא הגיב גם לאפשרות שחברו יפרוש מהקואליציה: "הסברתי לקארה שנגמר הסיפור של הממשלה הזו, אתה יכול לעשות לה המתת חסד ולגאול אותה מייסוריה וגם להרוויח את עצמאותך. הסיכוי שקארה יעשה את זה הוא אפס".

"אני חשבתי בהתחלה שהוא רציני אבל התברר שהממשלה הזו מאוד חשובה לו. זו זכותו אבל אנחנו חלוקים. כרגע בסבירות הכי גבוהה זה שרע"מ תפרק את הממשלה. הממשלה לא תמשיך לאורך זמן, השאלה היא אם כמה חודשים או כמה שבועות".

על הדיון מחר בכנסת על פרישתו מימינה: "תכלית החוק היא למנוע מצב שנבחר ציבור לוקח את המנדט שבשמו הוא נבחר ועושה שינוי אידיאולוגי תמורת טובות הנאה", מסביר שיקלי.

"לכן לכתחילה החוק הזה לא רלוונטי למקרה שלי, שדומה מאוד למקרה של מרב מיכאלי שסירבה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו בשונה מעמיר פרץ ואיציק שמולי. אבל בא ייעוץ משפטי והפך את תכלית החוק גם למשמעת סיעתית".

עמיחי שיקלי נפתלי בנט קונסוליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד