כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פיזיומקס – המכון שעושה את כל ההבדל

כל אדם עשוי להזדקק לפיזיותרפיה מדי פעם בפעם. זה יכול להיות ספורטאי שסובל משחיקת סחוס בברך וזקוק לטיפולים פיזיותרפיים כדי לחזור לאימונים שבשגרה, או אדם שעבר תאונת דרכים ונפגע בכתף או בגב. אורתופדים רבים מפנים למכוני פיזיותרפיה כדי לעזור לאנשים להשתקם, והמטרה היא למצוא בסופו של דבר את מכון הפיזיותרפיה המתאים ביותר

פיזיומקס – המכון שעושה את כל ההבדל
עמוד שדרה צילום: FREEPIK

איך בוחרים מכון פיזיותרפיה

קיימים כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים מכון פיזיותרפיה בהוד השרון. קבלו את הדברים המשמעותיים ביותר:

  1. מהם הטיפולים המוצעים במכון – לאחר שקיבלתם מכתב מהרופא המטפל על הבעיה שלכם, אתם מוזמנים לקבוע תור במכון. חשוב לוודא רק שהמכון מטפל בבעיה שממנה אתם סובלים.
  2. אילו הסדרים קיימים עם קופות החולים – כדאי לראות אילו הסדרים קיימים עם קופת החולים שבה אתם מצויים, על מנת שתוכלו לקבל הנחה והשתתפות.
  3. מה קורה אם יש לכם ביטוח – חלק מהמכונים פועלים עם ביטוח, ולפעמים משתלם יותר לנצל את פוליסטת הביטוח שלכם לצורך טיפולי פיזיותרפיה. כדאי לבדוק את העניין.
  4. האם מדובר במכון מנוסה – חשוב לבדוק שאכן מדובר במכון פיזיותרפיה בהוד השרון שאותו מפעיל צוות מקצועי. אל תהססו לבקש תעודות של מטפלים, על מנת שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאתם נמצאים בידיים הנכונות.
  5. האם יש בו מכשור משוכלל – בימינו פיזיותרפיסטים משתמשים במכשור משוכלל על מנת שניתן יהיה להעניק טיפול טוב יותר למטופלים. חשוב לבדוק אילו מכשור רפואי קיים במכון וכיצד הוא יעזור לכם להרגיש טוב יותר.

כל מה שרציתם לדעת על פריצת דיסק

אחת הסיבות הבולטות יותר שבגינן מפנים האורתופדים למכונים פיזיותרפיים הם פריצות דיסק. פריצת דיסק מתרחשת כאשר קיימת פריצה בין הדיסקים המחברים בין החוליות בעמוד השדרה. הפריצה עלולה להתרחש כתוצאה מהזדקנות או חבלה ולגרום לכאבים רבים. לדיסקים יש חומר פנימי רך שנועד לבלום זעזועים של עמוד השדרה. ברגע שהסיבים החיצוניים של הדיסקים נחלשים, החומר המצוי בתוכם מאיים לפרוץ החוצה וזהו מצב של פריצת דיסק.

פעמים רבות פריצת הדיסק אינה מובילה לתסמינים כלשהם, אך ישנם מקרים שבהם מופיעים תסמינים. מבין התסמינים האלה ניתן להזכיר כאבים באיבר מסוים כמו כף רגל או גב. כאבים אלה נגרמים כאשר נוצר לחץ על חוט השדרה או על עצב מסוים האחראי על פעילות איבר זה או אחר.  לצד תסמינים אלה, ניתן להזכיר גם כאבי גפה, תחושת עקצוץ או תחושת הירדמות העור. התסמינים עלולים להחמיר בעת ביצוע פעילות גופנית או בעת מנוחה.

מעבר לכך, קיימים גורמים אשר עלולים להגביר את הסיכון לפריצת דיסק. גורמים אלה יכולים להיות פגמים מולדים בעמוד השדרה, מצב של עודף משקל היוצר לחץ נוסף על עמוד השדרה, עבודה פיזית קשה ומתמשכת, עבודה שבמסגרת היושבים במשך שעות על גבי כיסאות רוטטים (נהגי מוניות, מורים לנהיגה), עבודה המחייבת ישיבה ממושכת, בייחוד אם רוכנים קדימה, חוסר פעילות גופנית ואפילו עישון. זאת משום שהחומרים שהמטופלים נוטים לעשן פוגעים בסופו של דבר בעמוד השדרה.

מכל מקום, אם יש חשד לפריצת דיסק, אסור להמתין, שכן הפריצה עלולה לגרום לכאבים עזים. פנו לאורתופד שיפנה אתכם למכון פיזיותרפיה מנוסה.

קובעים תור במכון פיזיומקס

הרופא הורה לכם לקבוע תור לפיזיותרפיה? מעוניינים להגיע למכון שמטפל היטב וללא פשרות? הכירו את פיזיומקס. מכון מיוחד זה פועל במשך שנים ומציע מגוון רחב של שירותים, דוגמת שיקום רצפת אגן, פריצות דיסק, פגיעות ספורט, שיקום לאחר ניתוחים, ייעוץ תזונה על ידי תזונאים מנוסים, קבוצה שנועדה למנוע פציעות ספורט ועוד. אתם מוזמנים להירשם ולהתרשם.

מכון כושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד