י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
אלמנתו מאוכזבת

המחבל רוצח הרב אוחיון הי"ד ירצה עונש של מאסר עולם

בית המשפט גזר עונש של מאסר עולם על המחבל המתועב שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד בפתח תקווה. המחבל גם יפצה את המשפחה במאות אלפי שקלים | אלמנת הרב אוחיון התאכזבה מגזר הדין: "עונש סמלי על מעשה כה אכזרי" | המחבל סימן 'וי' בידיו לתנועת ניצחון והוצא מאולם בית המשפט

המחבל רוצח הרב אוחיון הי"ד ירצה עונש של מאסר עולם
הרב שי אוחיון הי"ד צילום: פלאש90 / באדיבות המצלם

בית המשפט המחוזי בלוד גזר בצהריים (ראשון) מאסר עולם על המחבל חליל דויכאת, שרצח את הרב שי אוחיון בפיגוע בפתח תקווה לפני כשנה וחצי. בנוסף, קבע בית המשפט כי המחבל ישלם למשפחת הנרצח פיצוי בגובה 258 אלף שקלים.

בדיון נכחו בני משפחתו של הרב אוחיון הי"ד, בליווי עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו. בתחילת הדיון סימן המחבל 'וי' בידיו, וסולק מהאולם.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחתו של אוחיון כנפגעי עבירה מסר: "ההליך המשפטי הפלילי אין ביכולתו לתת את כל המענה לטרור. קברניטי המדינה חייבים לעצור את העברת הכספים לטרור, שכן כל עוד מדינת ישראל ממשיכה לתקצב את הרשות הפלסטינית – שמתקצבת באופן ישיר את המחבלים - המדינה לא מקיימת את חובתה הבסיסית לאזרחי ישראל, ומאפשרת את המשך הפגיעה בביטחונם. על מנת למגר את הטרור יש לייבש את ביצת הטרור, לגרש את המשפחות המחבלים מהארץ ולהטיל ענישה על כל סביבת הטרור".

באחד הדיון בבית המשפט שקדמו לגזר הדין, התייצבה סיון אוחיון, אלמנתו של הרב שי אוחיון הי"ד, מול המחבל ודרשה כי בימ"ש לא יסתפק בעונש המקסימלי אלא יעשה כל מה שנדרש בכדי למצות עמו את הדין. האלמנה ביקרה את התנהלות המדינה שמאפשרת למחבלים לקבל תגמולים כספיים מהרש"פ והגדירה זאת "פרס לטרור".

את הדברים אמרה אוחיון כחלק מדיון בעניין טיעונים לעונש כנגד המחבל חליל דויכאת שרצח את בעלה בפיגוע הדקירה הקשה בפתח תקווה לפני כשנה וחצי. את אוחיון ליווה בדיון עו"ד חיים בליכר מארגון 'חוננו', אשר מייצג את המשפחה ומסייע להם במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה.

"לא קל לי אבל היה חשוב לי להגיע ולדבר. היה חשוב לי להשמיע את הקול שלי ושל הילדים שנותרו ללא אבא, שהיה אבא אוהב, תומך, שהיה הגב שלהם ונתן להם מענה בכל דבר. שי היה המצפן שלנו, הוא היה אדם עם שכל ישר, אדם שאהב כל אדם באשר הוא", פתחה אוחיון את דבריה בבימ"ש.

"אנחנו משפחה שבורה היום שמתמודדת עם בור ענק ששי הותיר", המשיכה אוחיון בבית המשפט, "זו טראומה יום יומית שגדולה עליי ועל כל אחד מילדי שלא מצליחים לחשוב שאבא שלהם לעולם לא יהיה לידם ולא ילווה אותם ברגעים משמעותיים. שי בסה"כ היה בדרך לקחת את הילדים שלו הביתה ולא בא לפגוע באף אחד. חשוב לי לדבר היום כי אני יודעת שזה טבעי שבעוד חודש חודשיים אף אחד לא יזכור אותנו וזו דרכו של עולם, אבל אנחנו צריכים להתמודד עם הטראומה הזו יום יום", אמרה אוחיון בבית המשפט.

בדבריה, ביקשה אוחיון מהשופטים למנוע פרס מרוצח בעלה, תוך שהיא מזכירה את התגמולים שמדינת ישראל מאפשרת למחבלים לקבל מהרש"פ: "אבקש שבית המשפט ימצה את הדין וישפוט את הרוצח הזה והמעשה האכזרי שהוא עשה. אבקש שבית המשפט יעשה כל מה שנדרש ולא יסתפק בעונש המקסימלי כדי שמעשים כאלו לא ישנו. ברגע שתפסקו לו את העונש, מדינת ישראל מאפשרת לו לקבל פרס. הוא והמשפחה שלו יקבלו תגמולים וכספים שמדינת ישראל תאשר אותם וזה בעצם פרס לטרור. חשוב לי שאדם אחר שיחשוב לקחת נפש יחשוב פעמיים מה הוא מסכן".

במהלך הדיון, התפרץ המחבל דויכאת מספר פעמים בקריאות הפרעה למהלך המשפט ולעדותה של סיוון אוחיון ואמר דברי גנאי על הנרצח. על בית המשפט צעק המחבל: "אתם הטרוריסטים, אני לא טרוריסט". השופטים נאלצו במהלך הדיון להזהיר את המחבל שלא ימשיך להפריע למהלך הדיון.

הרב שי אוחיון הי"ד מאסר עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד