כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
קנסות במיליארדים

עובדים עליכם? החוק החדש והחמור נגד הרשתות

מדינות האיחוד האירופי החליטו על מאפייני חוק השירותים הדיגיטליים: חברות טכנולוגיה יצטרכו לעשות יותר כדי להילחם בתוכן בלתי חוקי בפלטפורמות שלהן. החוק כולל התחייבויות חדשות כמו הסרת תוכן וסחורות בלתי חוקיים מהר יותר, הסבר למשתמשים ולחוקרים איך האלגוריתמים עובדים ונקיטת צעדים מחמירים יותר על הפצת מידע שגוי

עובדים עליכם? החוק החדש והחמור נגד הרשתות
חשבון טוויטר פתוח. אילוסטרציה צילום: unsplash

מדינות האיחוד האירופי החליטו אתמול (שבת) על מאפייני חוק השירותים הדיגיטליים (Digital Services Act, DSA), שייאלץ את חברות הטכנולוגיה לקחת אחריות גדולה יותר על תוכן המופיע בפלטפורמות שלהן. על פי החוק, חברות טכנולוגיה יצטרכו לעשות יותר כדי להילחם בתוכן בלתי חוקי בפלטפורמות שלהן, אם אינן מעוניינות לספוג קנסות כבדים.

החוק - שישפיע בעיקר על רשתות שבהן התוכן נוצר על ידי משתמשים, כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב וטיקטוק - כולל התחייבויות חדשות כמו הסרת תוכן וסחורות בלתי חוקיים מהר יותר, הסבר למשתמשים ולחוקרים איך האלגוריתמים עובדים ונקיטת צעדים מחמירים יותר על הפצת מידע שגוי.

כמו כן, לפי החוק, חברות מסחר אלקטרוני כמו אמזון יתחייבו למנוע מכירה של מוצרים לא חוקיים במסגרת הכללים החדשים.

כך גם, החוקים החדשים אוסרים על פרסום ממוקד שמכוון לילדים או מבוסס על מידע רגיש כמו דת, מגדר, גזע ודעה פוליטית. החוק אוסר גם על "תבניות אפלות" (dark patterns) – כינוי להטעיית אנשים עד כדי מסירת פרטיהם האישיים לחברות.

אם יפרו סעיפים מהחוק, החברות צפויות לקנסות של עד שישה אחוזים מהמחזור השנתי שלהן. הפרות חוזרות ונשנות עשויות להביא לאיסור על פעילותן באיחוד האירופי. עבור מטא לדוגמה, החברה-האם של פייסבוק, המשמעות יכולה להיות קנס של עד 7 מיליארד דולר - בהתבסס על מכירותיה בשנת 2021.

מהאיחוד האירופי נמסר כי "החוק יעזור לשמור על המרחב הדיגיטלי בטוח מפני סחורות, תוכן ושירותים בלתי חוקיים, ולהגן על זכויות יסוד באינטרנט".

האיחוד האירופי אלגוריתם פייק ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד