י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקרבות באוקראינה

אבדות קשות לשני הצדדים בלחימה העזה בחבל דונבאס

רוסיה הכריזה על השלמת הכיבוש של עיר הנמל מריופול, אך אלפים עדיין מתבצרים במפעל המתכות שנותר המעוז האחרון בעל שליטה אוקראינית. אוקראינה טוענת שחיסלה שני גנרלים רוסים במתקפה על מפקדה רוסית בקרבת חרסון | האוקראינים הפילו שלושה מטוסים ושלושה מסוקים רוסיים ביום אחד של לחימה | רוסיה תקפה והחריבה בית חולים בדרום אוקראינה

קרב טנקים במריופול: אילוסטרציה
קרב טנקים במריופול: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

הלחימה במזרח אוקראינה נמשכת במלוא העוצמה גם במהלך סוף השבוע האחרון, ומספרי ההרוגים ממשיכים לטפס בקצב מעורר חלחלה. לטענת אוקראינה היא חיסלה עד כה למעלה מ-21 אלף חיילים רוסים. עם זאת, לפי דיווחים שונים, אחד מערוצי החדשות הרוסיים המוכרים פרסם לזמן מה דיווח על 13,400 חיילים רוסים שנפלו בשדה הקרב, ועל 7,000 נעדרים. הדיווח נמחק כעבור זמן קצר, ככל הנראה לפי דרישת הצנזורה הרוסית.

גם רוסיה פרסמה הודעה רשמית על היקף האבדות שגרמה לצבא אוקראינה, ולטענתה צבא רוסיה חיסל עד כה 22,572 חיילים אוקראינים. שתי המדינות לא מפרסמות מידע רשמי על מספרי ההרוגים שנפלו מקרב כוחותיהן בשדה הקרב. ביום חמישי האחרון טענה אוקראינה כי הצליחה להפיל בתוך יממה אחת בלבד שלושה מטוסי סוחוי מדגמי 25 ,34 ו-35. וכן שלושה מסוקים של חיל האויר הרוסי. מנגד דווח על מטוס תובלה אוקראיני שהתרסק באזור העיר ז'פרוז'יה.

במריופול הכריזה רוסיה על השלמת הכיבוש של העיר שהפכה לתל חרבות. התיעודים המגיעים מהעיר מראים שככל הנראה לא נותרו בה בניינים רבים שעדיין ראויים למגורים. רוב המבנים בעיר ספגו פגיעות קשות, וברבים מהם השתוללו דלקות שכילו את כל תכולתם וגרמו להם לנזקים בלתי הפיכים. בתיעוד אחד שהתפרסם בימים האחרונים נראה טנק רוסי שנע במריופול משך זמן ממושך, יורה לכל עבר ללא הבחנה, ומעמיק עוד יותר את ההרס שחוללה הלחימה בעיר.

ההרס במריופול

למרות האמור, כאלפיים לוחמים אוקראינים ועוד מאות אזרחים, כולל נשים וילדים, נצורים במפעל המתכות שבפאתי מריופול. המפעל המשתרע על פני 11 קילומטרים רבועים כבר נכבש ברובו על ידי הרוסים, אבל בחלקו האחרון נותרו אחרוני הלוחמים האוקראינים שמסרבים להיכנע לידי הרוסים, ודורשים שיתאפשר להם לצאת מהעיר מבלי להניח את נשקם וללכת בשבי. רוסיה עומדת על כך שכל הלוחמים ימסרו את נשקם וילכו בשבי, משום שלטענתה חלקם לוחמים זרים שנשלחו על ידי מדינות שמציגות את עצמן כמי שאינן נוטלות חלק בלחימה, ועל כן חשוב לרוסיה לברר את זהות הלוחמים שנלחמו על מריופול.

הרוסים כבר הציבו מספר אולטימטומים למתבצרים במפעל המתכות, אבל עד כה לא מימשו את האיומים, ולא עברו להשמדה מלאה של כלל הלוחמים, כפי שהתחייבו לעשות, ככל הנראה בשל החשש שפעולה כזאת תביא את מדינות המערב להרחיב משמעותית את הסיוע שהן מעניקות לאוקראינה.

בתוך כך הודיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על חבילת סיוע נרחבת שהוא מתכוון להעניק לאוקראינה, ובכללה 80 תותחי הוביצר, 120 מזל"טים טקטיים ותחמושת רבה. מדובר בחבילה שרק חלקים ממנה נחשפו על ידי הנשיא, שלדבריו שווייה המלא של החבילה עומד על כ-800 מיליון דולרים. ביידן הבהיר כי בכך הוא ניצל את כל חבילת תקציב הסיוע הצבאי שאישר הקונגרס להעביר לאוקראינה, וכעת הוא מתכוון להגיש בקשה חדשה לסיוע נוסף, על מנת לסייע לאוקראינה להתגונן מפני הכיבוש הרוסי. גם צרפת הודיעה כי תשלח לאוקראינה ארטילריה כבדה על מנת לסייע לה בקרבות נגד צבא רוסיה.

יצוין כי הסיוע האמריקאי נחשב למשמעותי מאוד, ותותחי ההוביצר צפויים לסייע לאוקראינה להשיג שינוי מגמה משמעותי בשדות הקרב, לאחר שרוסיה הצליחה לכבוש כמה יישובים אוקראיניים בנוסף לעיר מריופול. מנגד גם האוקראינים שחררו כמה יישובים משליטת רוסיה, מצפון לחרקוב.

בזירות הלחימה השונות ממשיך צבא רוסיה להחריב ולהשמיד מטרות באוקראינה, ובעיר שטאנקה השמידה רוסיה בית חולים אוקראיני. מנגד האוקראינים מצליחים לגרום לצבא הרוסי אבדות כבדות מאוד. כך באזור העיר חרסון השמידה אוקראינה טור שריון רוסי נוסף. באזור חרסון הצליחה אוקראינה גם לפגוע פעם נוספת במפקדה הרוסית הראשית, ולפי הדיווחים, שני גנרלים רוסים נהרגו במתקפה. יצוין כי באותה מפקדה כבר נהרג לפני שבועות אחדים גנרל רוסי אחר, שפיקד על הכוחות בכל האזור.

בפינלנד דווח בסוף השבוע על אזרחים שעוצרים בגופם את תנועת רכבות המשא הבאות מרוסיה לפינלנד. מדובר ברכבות המסיעות פחם לצורך ייצור החשמל באירופה. המוחים פעלו תחת הסיסמא: "אל תתדלקו את המלחמה", והבהירו כי המחאה תתרחב לכל רחבי היבשת, נגד כל ייבוא של דלק, גז, פחם או כל סוג אחר של אנרגיה, משטחי רוסיה. כמו כן הודיעו חברות הביטוח הבינלאומיות כי לא יבטחו ספינות רוסיות שנושאות מטען של נפט, פחם, גז או דלק.

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד