י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"דאגה עמוקה"

במולדובה חוששים מפלישה רוסית וזימנו את השגריר

משרד החוץ של מולדובה הודיע אמש כי זימן את השגריר הרוסי להביע "דאגה עמוקה" מדבריו של הבכיר בקרמלין שרמז על פעולה צבאית עתידית במדינה שהייתה פעם חלק מברית המועצות לשעבר

פליטים יהודים במולדובה: אילוסטרציה
פליטים יהודים במולדובה: אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/Flash90

אתמול (שבת) אמר פקיד רוסי בכיר שמוסקבה "צריכה להגן על התומכים במדינה סמוכה" כשבדבריו כיוון למולדובה. דבריו של הפקיד הצבאי רוסתם מינקייב, הם הד מצמרר להצדקה הקודמת של רוסיה לפלישה לאוקראינה.

מולדובה, אחת המדינות העניות באירופה, הייתה חלק מברית המועצות, אך לפני שנים פרצה מלחמה בין כוחות מולדובה לבין בדלנים הנתמכים על ידי רוסיה באזור טרנסניסטריה בשנת 1992. סוכם על הפסקת אש אך הסכסוך נותר ללא פתרון. טרנסניסטריה, הגובלת באוקראינה, מוכרת בינלאומית כחלק ממולדובה אך נשלטת למעשה על ידי רוסיה, שהעניקה אזרחות לבדלנים. על פי ההערכות 1,300 חיילים רוסים מוצבים במובלעת.

בניגוד לאוקראינה וגרוזיה, מולדובה אינה מבקשת חברות בנאט"ו. עם אוכלוסייה של 2.6 מיליון בלבד, יש רק כמה אלפי אנשי צבא פעילים, כך שהיא לא תוכל לעמוד בפני פלישה רוסית.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הנשיא זלנסקי הזהיר כי פוטין יפלוש למדינות אחרות אם יצליח באוקראינה. "מדינות במזרח אירופה עשויות להיות הבאות אם הכיבוש הרוסי של אוקראינה יצליח", כך אמר הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי.

זלנסקי הזהיר את אירופה כי: "הפלישה לאוקראינה היא רק ההתחלה. ואז רוסיה תפלוש למדינות אחרות, כל העמים שמאמינים, כמונו, בניצחון החיים על המוות חייבים להילחם איתנו. הם חייבים לעזור לנו כי אנחנו הראשונים בתור. ומי יבוא אחר כך?" דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ג'לינה פורטר, אמרה כי ארצות הברית עומדת בתוקף מאחורי עצמאותה של מולדובה, אם כי היא סירבה להגיב ישירות על הצהרתו של מינקייב.

מולדובה מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד