כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
החשד נופל על דאעש

כאוס באפגניסטן: עשרות הרוגים בפיגוע טרור

עשרות נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בפיצוץ במסגד במהלך תפילות יום שישי האחרון באפגניסטן. הטליבאן אישר כי ישנם עשרות הרוגים. ארגון הטרור דאעש חשוד בהנחת מטענים בתוך מסגד. ילדים רבים נהרגו בפיצוץ מוקשים בשעה ששיחקו

כאוס באפגניסטן: עשרות הרוגים בפיגוע טרור
פינוי הפצועים לבית החולים צילום: צילום מסך

מתפללים רבים נהרגו במסגד ביום שישי האחרון בפיצוץ קטלני בקונדוז, צפון אפגניסטן, בנוסף מסגד אחר באפגניסטן ספג גם הוא פיצוץ תוך יומיים בלבד. המקומיים מעריכים שמספר ההרוגים גבוה בהרבה מ-30. מנהיגי הטליבאן האשימו את לוחמי דאעש במתקפת הטרור האכזרית יום אחד לאחר שהקבוצה קיבלה אחריות על שלל פיגועים ברחבי אפגניסטן.

 

דובר הטליבאן, זביחוללה מוג'אהיד, ציין בטוויטר את מספרי הנפגעים הגבוהים וכתב: "אנו מגנים את הפשע הזה ומביעים את תנחומינו העמוקים למשפחות הקורבנות". על פי דיווחים בתקשורת המקומית, מטען הנפץ שהרס את מסגד סאי דוקן במזר-א-שריף הוחבא בשקית שנותרה בתוכו בין עשרות מתפללים. כשהם כרעו בתפילה, זה התפוצץ. "כשהמסגד התמלא במתפללים, חומרי הנפץ הופצצו מרחוק", נאמר בהודעה.

בנוסף, מוקדם יותר החודש התפוצצו שתי פצצות בשכונה השיעית של קאבול, דאשט-א-ברצ'י, לפחות שבעה ילדים נהרגו.

בכמה תקריות נפרדות, חמישה ילדים נהרגו ביום שישי במחוז פאריאב שבצפון אפגניסטן בזמן ששיחקו עם רקטה שלא התפוצצה. בתקרית נוספת מתו שלושה אחים כשמצאו פצצה שלא התפוצצה וניסו לפרק אותה, בתקרית אחרת בכפר אחר, נהרגו שני ילדים, בני 7 ו-8, כשהם שיחקו הפצצה.

ה'דיילי מייל' מדווח כי לאחר יותר מארבעה עשורים של מלחמה, שכללה שתי פלישות - אחת של ברית המועצות לשעבר ואחת של הקואליציה בראשות ארה"ב, אפגניסטן היא אחת המדינות עם מספר המוקשים הגבוה בעולם והיא זרועה בתחמושת שלא התפוצצה.

אפגניסטן דאעש טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד