י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרשת תווי הקניה

התרומות חולקו למקורביו: ראש העיר ירצה שנתיים מאסר

ראש עיריית כפר-סבא לשעבר, יהודה בן חמו, ירצה שנתיים מאסר לאחר שהורשע בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן מרמה והפרת אמונים | כתב האישום שהוגש נגדו גולל מנגנון של איסוף תרומות בתווי קניה מאנשי עסקים, תוך מצג שווא לפיו תרומת התווים נעשית בעבור נזקקים תושבי העיר. בפועל, חלק ניכר מן התווים חולקו למקורביו

התרומות חולקו למקורביו: ראש העיר ירצה שנתיים מאסר
ראש עיריית כפ"ס לשעבר יהודה בן חמו צילום: Flash90

בית המשפט המחוזי מרכז גזר שנתיים מאסר בפועל על ראש עיריית כפר-סבא לשעבר, יהודה בן חמו, שהורשע בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן מרמה והפרת אמונים.

כתב האישום גולל כיצד פיתח בן חמו מתוך לשכתו כראש העירייה, מנגנון של איסוף תרומות בתווי קניה מאנשי עסקים הפועלים בכפר סבא, תוך הצגת מצג שווא לפיו תרומת התווים נעשית בעבור נזקקים תושבי העיר. בפועל, חלק ניכר מן התווים שנתרמו, חולקו למקורביו של בן חמו, לאנשי לשכתו, וחלקם אף נוצלו לשימושו האישי.

בהכרעת הדין קבע  בית המשפט כי בן חמו עשה שימוש בתפקידו הבכיר כראש עירייה, כדי להפיק רווח כלכלי לעצמו ולמקורביו, נטל חלק בלתי מבוטל מן התווים לשימושו האישי, ובכך פגע באמון הציבור. עוד קבע כי הנאשם פעל באופן משמעותי כדי לזרז ולקדם את ענייניו של חברו כחלון בעירייה, תוך ניגוד עניינים מובהק, וכי מעשיו אלה עולים כדי ביצוע עבירות רבות של הפרת אמונים.

במסגרת הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות לגזור על בן חמו 3.5 שנות מאסר בפועל וכן לקבוע שדבק קלון במעשיו.

היום (ראשון) גזר, כאמור, בית המשפט המחוזי עונש של 24 חודשי מאסר בפועל ונעתר לבקשת הפרקליטות לקבוע כי דבק קלון במעשיו. בנוסף, גזר בית המשפט על בן חמו מאסר על תנאי וקנס של 200 אלף שקל.

גזר דין כפר סבא מרמה והפרת אמונים תווי קנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד