כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אנחת רווחה

המדגמים בצרפת: עמנואל מקרון זוכה בקדנציה נוספת

נשיא צרפת הנבחר היום הזהיר כי יריבתו מהימין הקיצוני, מרין לה פן, "מסתכנת בגרימת 'מלחמת אזרחים' אם תיבחר ותיישם את תוכניותיה לאסור את כיסוי הראש המוסלמי בפומבי" קמפיין הגעוואלד עבד, והוא ניצח את לה פן. הקהילות היהודיות יכולות לנשום לרווחה

המדגמים בצרפת: עמנואל מקרון זוכה בקדנציה נוספת
עמנואל מקרון צילום: מתוך חשבון הנשיא

נשיא צרפת עמנואל מקרון מוביל בבחירות בצרפת עם 57.6-58.2 אחוזים. כאשר יריבתו מהימין הקיצוני, מרין לה פן גורפת קרוב ל-40 אחוז מקולות המצביעים. אשת הימין הקיצוני לה פן חזרה על התחייבותה לאסור כיסוי ראש מוסלמי בפומבי לנשים, אם היא תנצח בבחירות לנשיאות שהתקיימו היום.

אך כאמור מסתמן שזו הפסידה לנשיא המכהן עמנואל מקרון שהזהיר את אזרחיו כי "המדינה תתמודד עם מלחמת אזרחים אם היא תזכה" והעפיל לכהונה שנייה למשך חמש שנים נוספות. דבר שלא קרה מזמן. שכן הנשיאים האחרונים הודחו אחרי קדנציה אחת.

כזכור, נשיא צרפת עמנואל מקרון הזהיר בימים האחרונים כי יריבתו מהימין הקיצוני, מרין לה פן, מסתכנת בגרימת 'מלחמת אזרחים' אם תיבחר ותיישם את תוכניותיה לאסור את כיסוי הראש המוסלמי בפומבי. במהלך עימות בין השניים בטלוויזיה, לה פן אישרה שהיא עומדת מאחורי הרעיון השנוי במחלוקת שלה לאסור על כיסוי הראש, אותו כינתה 'מדים שנכפו על ידי איסלאמיסטים', אך היא אמרה שהיא לא 'נלחמת נגד האיסלאם'.

"אני אומרת את זה בצורה מאוד ברורה: אני חושבת שהמטפחת היא מדים שנכפו על ידי איסלאמיסטים", אמרה לה פן. "אני חושבת שלחלק גדול מהנשים הצעירות שלובשות אותו אין ברירה אחרת במציאות". הקמפיין עבד, והוא ניצח את לה פן.

לה פן גם רצתה להוציא את השחיטה הכשרה מחוץ לחוק, שתגביל את הגישה של מוסלמים ויהודים צרפתים לבשר כשר ובשר 'חלל' - שחיטה מוסלמית. מהלך שהקהילה היהודית חששה ממנו, וקראה להצביע למקרון. הקהילות היהודיות בצרפת יכולות לנשום לרווחה.

צרפת עמנואל מקרון מרין לה פן שחיטה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד